Gå til innhold

På tur med jobb - hvordan takke nei til vin uten å innrømme at jeg er gravid?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

Noen som er har noen kreative løsninger til hvordan jeg kan la være å drikke vin uten å vekke oppmerksomhet? Vi skal ha felles middag, og det kommer helt sikkert til å bli servert vin til maten. Sier jeg nei takk er det kanskje noen som vil stille spørsmål ved det... Har ikke lyst til å røpe det ennå, vil gjerne vente 4-5 uker til. Sjefen min vet om det da vi har vært gjennom prøverør.

Håper på mange gode forslag!

Fortsetter under...

Annonse

Nei takk er jo en fin start. Stiller de spørsmål da så er det vel bare å skylde på litt hodepine. Da trenger du ikke å ha 'jukseantibiotika' hvis dere spiser alle måltider sammen, og de rundt trenger ikke bekymre seg for om du har noe som smitter.

Men da kan du jo få spørsmål om hvorfor du tar det - vanligste bruksområder er mot bakteriell vaginose, rosacea/acne, og for eksempel for å unngå for tidlig fødsel... Her bør du ha tungen rett i munnen for å kunne svare på spørsmål - husk at man må være god til å lyve for å kunne slippe unna med det, og det er gjerne når man roter seg inn i detaljer at det blir avslørt :-)

så synd at folk skal være så opptatt av om vi drikker eller ei.

Selv var jeg i utdrikningslag tidligere i sommer og i brylupet på lørdag, og en sa litt syrlig, drikker du aldri du da? Hva er greia liksom, drikker når jeg selv har lyst, ikke fordi andre forventer det.

Jeg har hatt my fair share av urinveisinfeksjoner opp gjennom årene, og følgelig like mange antibiotikakurer. Hvis jeg kombinerer alkohol og antibiotika blir jeg skikkelig dårlig i magen, og et glass vin eller tre er ikke verdt det. Det var unnskyldningen jeg også brukte ved forrige svangerskap. Helt uskyldig, ikke smittsomt og ingen føler for å stille flere spørsmål. :)

Jeg har sagt at jeg føler meg ikke helt i form og har drukket før når jeg ikke har vært helt i form og det har gått riktig galt. Det var faktisk sant, og jeg var ikke gravid, men ingen spurte om jeg var gravid heller....

Annonse

Kan jo si hva som gikk galt; jeg ble skikkelig full av ingenting...

En annen gang var jeg skikkelig sliten, og begynte å kaste opp etter 3 glass vin...

Det kan du også bruke, "Det har vært en hektisk tid, og jeg er veldig sliten. Vil ikke risikere å bli full av ingenting"

Jeg var i bryllup i helga, og det gikk veldig bra. Kelneren fylte opp glasset mitt med vin, men jeg drakk bare vannet ved siden av. Tok en og annen sup bare for å late som. (uten at drakk noe) Utover kvelden er det ingen som tenker på det. Det går an å alliere seg med kelneren også;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...