MsPondus25 Skrevet 7. august 2011 #1 Skrevet 7. august 2011 Da begynner strekkmerkene å komme for fullt!!! I løpet av bare en uke har de kommet på lår, pupper, legger og håndtak (forbausende nok ikke på magen enda). Er livredd for å bli dekket av strekkmerker fra knærne til halsen!! Smører meg med Weleda svangerskapsolje 3x daglig, noen som har andre tips? Føler jeg sprekker bare jeg ser meg i speilet, huff og huff.... Noen flere som har det slik? Forsvinner fokuset på strekkmerker litt etterhvert?? Det opptar hvertfall mer enn nok av min tid
juuupp Skrevet 7. august 2011 #2 Skrevet 7. august 2011 eg vet følelsen. Eg såg i går at jeg hadde fått 2 på magen. jeg bruker dr greve sin. Jeg har uendelige mange strekkemerker ettersom jeg fikk min første veldig tidlig. men denne gangen har jeg bare fått 2 til. Så håper det holder seg sånn. Jeg har ikke prøvd noe annet denne gangen og er egentlig veldig fornøyd med den jeg har nå. Masse jojoba olje er godt.
jobber med saken har klart det Skrevet 7. august 2011 #3 Skrevet 7. august 2011 Mine har akkurat kommet og.. Er vel ikke så mye å gjøre med de?? Trøsten får være at de blir mindre synlig etterhvert:)
Herman sin mamma Skrevet 7. august 2011 #4 Skrevet 7. august 2011 Mine har vært der leeeenge... Har DET verdenskartet på magen jeg! ;-) Men prøver å ikke tenke så mye på det. Sånn bortsett at jeg så igår at jeg har fått litt flere...
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 7. august 2011 #5 Skrevet 7. august 2011 Jeg har også fått 3-4 på magen :-( Er livredd for at hele magen skal sprekke snart. Er 3 dager på overtid og det er seriøst ikke mer plass i magen nå... er så stramt og hardt hele tiden. Rekker vel å revne hele magen før ungen kommer tenker jeg... Sist fikk jeg ingen på magen, så hadde et håp om å slippe unna denne gangen også, men...
2011 Skrevet 7. august 2011 #6 Skrevet 7. august 2011 Hvilken uke er du i ? Jeg bruker cacao body butter fra body shop! Er i uke 36 og har ennå ikke kommet noen, men er redd for at det plutselig skal dukke opp
MK73 Skrevet 7. august 2011 #7 Skrevet 7. august 2011 Ikke så mye å gjøre med det der, dessverre... Jeg har en del fra puberteten, på hofter, lår, og på ryggen - av alle steder! ...men dere, når kommer disse merkene? Jeg skjønner at de kan komme helt frem til fødsel, men når begynner de typisk å dukke opp?
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 7. august 2011 #8 Skrevet 7. august 2011 her har de kommet de siste ukene og jeg er i uke 41nå. Så kommer nok når som helst. Kremer har jeg ingen tro på, da det er underhuden som sprekker og ikke bare det øverste laget. Men det er jo verd et forsøk;-)
Rypefest-2imagen sprekkferdig Skrevet 7. august 2011 #9 Skrevet 7. august 2011 Heldigvis ingen strekkmerker enda, men har mange gamle fra puberteten som nå får kjørt seg litt ja. Fikk ett i forrige svangerskap, men det ser jeg ikke lengre. Magen er jo større nå enn den var sist, men det er jo to der inne. Smører også magen godt hver gang jeg dusjer, og spiser omega3, og det sier de jo skal hjelpe litt. Har bestandig hatt tørr hud og atopisk eksem, så jeg smører et par ganger i døgnet uansett. Kanskje alle smøring i mange år nå betaler seg.. ;-) La merkene komme, jeg er jo mor.
Snartmammatil3 <3 Skrevet 7. august 2011 #10 Skrevet 7. august 2011 Hei!! Dette blir kanskje litt dumt, men det er 12 år siden jeg fikk sistemann har 2. Og vi prøver på nå å få 3.mann. Jeg har strekkmerker som går fra den ene hoften over til den andre og rundt navlen og noen er så dyp og bred at jeg kan stikke en finger inn i dem. Husker jeg klaget på strekkmerkene til min svigerinnes far, ett par år etter graviditet. da sa han noe som fikk meg til å tenke litt: "Jeg synes du skal være stolte over dine strekkmerker, se hva det vakre dem ga deg. Og husk at det kan være mange som misunner deg disse, de som ikke kan bli gravide!!" Vet ikke om dette er til noe hjelp, men det fikk ihvertfall meg til å se på dem på en helt annen måte. Idag vises dem nesten ikke.
MsPondus25 Skrevet 7. august 2011 Forfatter #11 Skrevet 7. august 2011 Hjalp litt , Tuffelnøste Takk alle sammen! Godt å se man ikke er alene... Vet heller ikke om det hjelper noe å smøre seg, men velger å tro det:) Tar også omega 3, og en geledrikk jeg kjøpte på helsekost som skal hjelpe for at underhuden ikke sprekker. Ligger nok mye i genene også, men både min bestemor / mor og søster har svært få. Men min vektøkning er mye større enn dems (er i uke 33, og har gått fra 65,5 kg til 85,5) og da er det vel større sjangse for at man sprekker.... Hi
MK73 Skrevet 7. august 2011 #12 Skrevet 7. august 2011 Jeg er nå i uke 31, så regner med at det er fremover nå de kan begynne å dukke opp... Jeg har smurt meg med noe som heter Bio Oil, men er inneforstått med at strekkmerkene oppstår i underhuden, og det er det lite å gjøre med - men smører meg nå litt likevel.
MK73 Skrevet 7. august 2011 #13 Skrevet 7. august 2011 ..og så tar jeg tran, så Omega-fettsyrene er under kontroll :-)
MK73 Skrevet 7. august 2011 #14 Skrevet 7. august 2011 Jeg synes slett ikke det var dumt, Tuffelnøste! Jeg er en av de som har slitt for å komme til dette punktet, i 7 år med mye innsats, smerter, vonde erfaringer og tøffe utfordringer. Så jeg er ikke så engstelig for disse strekkmerkene - jeg bare lurer litt på hva jeg kan forvente :-) Så skal jeg ta imot alt, om ikke med glede, så med verdighet - og se på det som en del av pakka!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå