Gå til innhold

Barnet ligger så langt nede, kan det føre til fortidlig fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 32 nå, og babyen ligger veldig langt nede i bekkenet. Føler det presser og gjør vondt i skjeden og nedre del i magen, på samme måte som det gjorde på slutten av forrige svangerskapet. Tror jeg har endel kynnere også. Begynner derfor å bekymre meg for om babyen kan komme for tidlig? Noen som vet om lavt leie kan fremprovosere tidlig fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!!! det lurer jeg også på. Jeg er også gravid i uke 32 og barnet ligger langt nede og presser veldig og har masse skynnere. Jeg skal spørre jordmor når jeg skal dit om 14 dager. håper at noen svarer her .-)

Skrevet

Samme her. Magen sank for flere uker siden, kjennes ut som om man sitter på babys hode. Og ekstreme mengder vonde kynnere med skikkelig mens murring. Fordelen med så lav mage er at det er lettere å puste og føler meg mye lettere i kroppen enn med forrige baby. Men magen ble så liten at SF målet plutselig sank til 10 percentilen, altså har 90 prosent større mage enn meg. Så da ble det vekstkontroll på ultralyd men baby er stor og har nok fostervann så de mente det kunne skyldes at hun har lagt seg så langt ned. OG fikk beskjed om at jeg neppe kom til å gå tida ut ettersom hun allerede lå så føde klar og med det presset ned mot livmorhalsen modnes den i allefall i teorien raskere. Fikk råd om full sykemelding men har foreløpig bare takket ja til 50 %. 35 uker i morra, er fornøyd om jeg klarer ruge i 2 uker til. Så får hun bare komme ;)

Skrevet

Kanskje dere skulle stille dette spørsmålet på -spør jordmødrene-

Skrevet

Det ligger der også, men det er vel greit å høre med andre som kanskje har erfaringer i tillegg...

Skrevet

lurer jeg litt på også, er i uke 35+5 nå og var hos legen i dag og fikk vite at hodet er festet. Han ligger veldig langt nede i bekkenet, og på UL på fredag klarte nesten ikke legen å måle hodet fordi han lå så langt nede...

Skrevet

Det har ingenting å si for fødselstidspunkt. I første svangerskap hadde jeg det ikke slik. Hodet festet seg tidlig (uke 32), men jeg hadde aldri nedpress og kynnere. Han ble født en uke før termin. Med andremann sank også magen tidlig og jeg hadde masse nedpress i flere uker før fødsel. Han ble født på selve termindagen.

Skrevet

Tror ikke det har noe å si, knøttet her har festet seg så langt nede som det er fysisk mulig for baby å komme før fødsel, å har ligget sånn mange uker, men ikke skjedd noe enda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...