iepiemarie Skrevet 7. august 2011 #1 Skrevet 7. august 2011 Over natta har magen bare ramla sakte ned og babisen sparker ikke særlig mye der inne, selv om det hender jeg kjenner noen sakte bevegelser...regner med det rett og slett er for trangt der inne nå til aktive bevegelser? Noen som vet om trykk i bryst/hode/svimmelhet er tegn på noe galt? Legen (på torsdag, dagen før termin) mente jeg kanskje, kanskje hadde høyt blodtrykk, men at eneste tegn jeg kunne se etter svangerskapsforgiftning var hodepine og vondt i magen? Har vært uheldig med både lege og jordmor i svangerskapet - konstant ferieavvikling/permisjon og vikar for vikar til en hver tid... Natt til fredag trudde jeg moroa var i gang og det var MYE stikking, nedpress og kynnere, samtidig som babisen var kjempeaktiv - men da leggetid kom sov jeg og babisen bedre enn på mange måneder og siden da har hun vært superrolig...hm.. Det har vært mye stikking og nedpress i perioder etter det altså, men ingen rier og ingentig som tyder på at fødselen faktisk er i gang. Noen fler som har det sånn?
termin 11.august 2011 Skrevet 7. august 2011 #2 Skrevet 7. august 2011 Ta kontakt med fødeavdelingen der du skal føde dersom du er urolig. Godt å få sjekket blodtrykk etc dersom du er bekymret. Men hvordan kan legen på forrige kontroll si at du "kanskje har høyt blodtrykk"? Han må jo ha målt det... Hva lå trykket på?
Januargull-09 + augustspire-11 Skrevet 7. august 2011 #3 Skrevet 7. august 2011 Fosteret beveger seg ikke mindre selv om det blir trangt, og man skal følge med at bevegelsesmønsteret er det samme. De symtomene du nevner er tegn på svangerskapsforgiftning, og ved en slik diagnose skal man ha oppfølging 2 ganger i uken. Du bør ta kontakt med føden eller legevakten hvis du fortsatt føler deg dårlig, eller babyen ikke beveger seg like mye som vanlig. http://www.nettdoktor.no/graviditet_foedsel/artikler/graviditet/preeklampsi.php
iepiemarie Skrevet 7. august 2011 Forfatter #4 Skrevet 7. august 2011 takk for svar!! urinen var helt fin, han var uerfaren med blodtrykkmåling og tok det seks-sju ganger før han sa at det var høyt men normalt...har hatt bevegelse nå, sakte men jevnt... ikke mange dagene siden føttene sparka godt ifra, men magen er superhard så jeg tror nok ikke det er mulig for henne å sparke fra like godt nå. avventer litt til, føden sa det bare var å komme inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå