gravid=) Skrevet 7. august 2011 #1 Skrevet 7. august 2011 Hei, har vårt på ultralyd nå i uke 19 og alt så veldig fint ut med den lille=) Da hun skulle sjekke morkaken min så hun at den ligger veldig langt nede. Skal derfor på ny ul i uke 28. Hvis den ikke flytter seg er det fare for blødninger og at barnet ikke kan komme ut på normal måte.. Noen andre som har fått denne beskjeden?? Blir litt bekymret.
Barbarella og froskebarna Skrevet 7. august 2011 #2 Skrevet 7. august 2011 Hei! Har ikke opplevd dette selv, men ei venninne av meg hadde foranliggende morkake. Hun fikk beskjed om at den oftest flytter seg av seg selv, men i enkelte tilfeller må de ha keisersnitt pga at morkaka sperrer for åpningen. Dette kommer de til å følge opp jevnlig til morkaka evt flytter seg, og hvis den ikke gjør det tar de keisersnitt. Min venninne måtte ha keisersnitt pga dette, og hele svangerskapet var helt problemfritt, og keisersnittet var planlagt to uker før termin, helt smertefritt og perfekt :-) før i tiden var nok dette veldig alvorlig, men nå som de finner ut av det tidlig med ultralyd er det ikke noe problem. :-) lykke til!
Dompap87 Skrevet 7. august 2011 #3 Skrevet 7. august 2011 Jeg er like langt som deg, og har fått beskjed om det samme. Men stresser ikke veldig med det, fikk beskjed om å ikke ha sex før vi var sikre på at morkaka hadde flyttet seg. Dette for å ikke risikere at hun skulle løsne, ellers lever jeg som normalt. Skal tilbake i uke 28 jeg også. Legen sa at det var veldig få tilfeller der morkaka ikke flyttet seg, og det "verste" som da kunne skje var planlagt keisersnitt to uker før termin. Så det er bra at de har funnet det ut på UL og at vi blir fulgt opp. Det kan hende du vil få noen småblødninger,noe som er helt normalt, men dersom det renner ut skal du kontakt føden eller legevakten. Jeg blødde bare litt de første to månedene, men har sluttet nå. Har du termin rundt nyttår du og?
Hjerteskatten<3 Skrevet 8. august 2011 #4 Skrevet 8. august 2011 Hei! Jeg har også fått denne beskjeden, var på kontroll pga småblødninger. Fikk også beskjed om å unngå sex, men vet ikke hvor lenge da, hehe. Når jeg var på ny ul noen uker etter, så sa de at den var på vei til å flytte seg. Skal tilbake i dag, så håper den har flyttet seg helt! Men ellers så sa de jo at det i verste fall ville bli keisersnitt før termin, om den ikke skulle flytte seg. Å at den i de aller fleste tilfeller gjør det ;-) Hvor langt er du på vei?
Dompap87 Skrevet 8. august 2011 #5 Skrevet 8. august 2011 Jeg er nesten 20 uker nå, du da? Lykke til på UL i dag, gi en tilbakemelding på hvordan det har gått :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå