Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er nå 14 mnd og har holdt på med ned trapping av amming en stund. Har brukt tabletter for å stoppe produksjon og har nå ikke ammet på to dager. Men går nå med spreng og puppene fulle med melk. Noen som vet hva som skjer med den melka eg nå har forsvinner den av seg selv eller må eg tømme meg?

Er redd for å få betennelse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Melka vil normalt forsvinne ut i vevet. Men det er stor variasjon i melkeproduksjon og lagringskapasitet, så mange må pumpe litt for å unngå ømhet, tilstoppede melkeganger og kuler. Jeg ville pumpet eller håndmelket litt for å unngå spreng og ubehag. Om du får kuler så må du pumpe eller amme til de er borte. Du vil neppe øke produksjonen noe særlig om du bare pumper/håndmelker nok til at ubehaget forsvinner.

Det varierer hvor lang tid det tar før melka forsvinner helt, noen (få) har faktisk melk i flere år. (Da er det snakk om små mengder, bare såpass at de kan klemme ut litt om de prøver.)

Skrevet

Uff, det å slutte å amme er vanskeligere enn man tror. Synes denne artikkelen var veldig bra og nyttig for min ammeslutt: http://mammanett.no/amming/ammeslutt

Håper du finner gode råd her, og at ammeslutten går fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...