Gå til innhold

Noen som har vært i Riga?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker å overraske samboer med en tur.

Hvordan er det der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært der noen år tilbake og ble ikke akkurat bergtatt av byen. Nå var jeg bare der for å shoppe med en venninne så fikk ikke prøvd spatilbud etc. Ikke imponert over verken byen, maten eller prisene på klær/sko. På sentrene inne i byen var de nesten tilsvarende Norge mens det på markedet var veldig billig. Fikk da et par støvletter ( i plastikk) til 150kr og vesker like billig. Skulle prøve utlivet og måtte da lete etter hva som var åpent en torsdag kveld.

Anbefaler heller Praha jeg:) Det var en fin by med mye å se på. Fin arkitektur, god mat og ikke for ille priser. Nå var jeg der for ca 8 år siden så prisene har kanskje forandret seg litt. Var veldig billig og godt øl der.

En romantisk med Karlsbruen og andre serverdigheter. Også har de billig og bra krystall.

Skrevet

Takk for svar:)

Vi var i Praha i februar i år. Kjempefin by, men vil prøve en annen by neste gang. Har ikke så veldig mye penger, derfor tenkte jeg Riga siden flyreisen var billig. Amsterdam har jeg kunne tenkt meg å dra, men blir straks så mye dyrere.

Noen andre byer man får rimelige reiser til hvor hoteller ikke er særlig dyre?

Skrevet

Jeg var der for noen år siden, og jeg vil tilbake. Jeg var der i desember, så være var som hjemme.

Jeg koste meg i gamlebyen, med små cafe'er, små koselige butikker, sjokoladebutikk som nesen dro oss inn i, parker og museer. Jeg er veldig fasinert av gamle bygg, så jeg hadde mye å se på. Min kjæreste var ikke like innteressert, men etter jeg hadde dratt han inn i utallige kirker og rare bygg så begynte han også å syntes det var litt gøy å se på.

Jeg er ikke den som er så glad i shopping og uteliv, så slikt vet jeg ikke så mye om der. Men det var mange butikker og slikt på ett enormt kjøpesenter vi var på.

Vi bodde litt utenfor gamlebyen, hotellet var kjempe bra men det så nesten ut som vi bodde i slummen. Men opplevde ikke noe negativt der, men må si jeg ble litt tvilende når jeg våknet første morgen og tittet ut av vindu.....

Skrevet

Men er det en KOSELIG by ?

Jeg er ikke så veldig interessert i å se severdigheter og museer, det er mer for selve turen, komme seg litt bort fra hverdagen og være kjærester igjen. Men kanskje jeg blir skuffet ettersom jeg kommer til å sammenligne Praha som var en kjmpekoselig by?

Hmm..vanskelig

Skrevet

Jeg vil heller anbefale Paris:)

Skrevet

Paris er å en flott by, men vi har begge hvert der også, men aldri sammen..hmm..kanskje det kan være noe ja:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...