Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #1 Skrevet 7. august 2011 Hadde et møte med en mindre hyggelig bilselger i går. Vi skulle se på en Volvo XC90. Synes bilen er flott, men vet det har vært en del trøbbel med disse, så vi sjekket litt på nettet om hva vi burde være obs på i forkant av et kjøp. Bilen var veldig fin, og i følge han var den EU godkjent og alle servicer fulgt. Sjekket gjennom mappen, og der lå hverken papiret fra EU kontroll og flere av servicene var ikke stemplet. Han unnskyldte seg med at han ikke fikk sjekket det i dag (lørdag) men vi kunne kontakte verksted og biltilsynet for å få dette til mandag om vi ville....stusset allerede der.. Trodde dette var noe forhandler hadde på plass? Mens min mann var ute for å kjøre bilen, kommer han dusten av en selger bort til med, tar opp tråden igjen på dette med papirene. La da ut at han ikke forstod hvorfor jeg spurte etter papiret fra EU kontroll osv. Aldri blitt spurt om dette i løpet av de 30 årene han hadde jobbet med salg av bil, han mente jeg burde formulert det som følgende, ER bilen godkjent, ikke om han hadde papiret på den... ? Og fortsatte med at vi måtte jo holde det på et profesjonelt nivå...?! Har aldri opplevd at noen har snakket til meg på denne måten før, jeg ha sikkert spurt om mange "dumme" ting jeg har lurt på når det gjelder bil, men aldri har noen vært så ufine. Vel, vi var i hvert fall sikre på at vi aldri skal kjøpe noe mellom dette firmaet igjen da vi gikk..... Flere som har opplevd slike selgere?
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #2 Skrevet 7. august 2011 For en idiot. Klart du skal forlange tilstandsrapport og kopi av siste EU-kontroll. Det eneste jeg har reagert på når jeg har kjøpt bil er da jeg skulle kjøpe min forrige bil. Jeg og min mann har hver vår og det var JEG som skulle kjøpe bil. Allikevel forholdt han seg konsekvent til mannen min, selv når han svarte på spørsmål som jeg hadde stilt. Han ble dritflau når mannen min sa det til ham "Det er hun som skal kjøpe bil, så du kan snakke direkte til henne".
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #4 Skrevet 7. august 2011 For en frekk fyr. Er jo helt normalt å forlange papirer. Ville nok ikke kjøpt bilen av han.. Har ikke opplevd frekke bilselgere, men en frekk mekaniker. Skulle bestille time og snakke litt om det som var galt med bilen. Han var veldig frekk, påståelig og hadde en holdning om at jeg ikke kunne noe ssiden jeg var jente. Endte med at jeg ringte Mekonomen istede for, fikk MYE bedre service og det ble 3000kr billigere enn hos merkeverkstedet. Men de her på det verkstedet er generelt dårlige og har fått en del klager.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #5 Skrevet 7. august 2011 Blir ingen handel der noen gang, for å si det sånn.... Han brukte ALLE triksene du kan finne i boka for å få gjennom et raskt og lite gjennomtenkt salg. Heldigvis gift med en selger, så vi kjenner igjen triksene. Så bra at det finnes andre alternative når noen oppfører seg dårlig, og i tillegg spare penger:-)
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #6 Skrevet 7. august 2011 Her lukter det ugler i mosen. Er det ein importert bil? Hadde det vert meg hadde jeg ikkje set meir på denne bilen.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #7 Skrevet 7. august 2011 Joda, min bror har en god del penger. Så skulle han og jeg kjøpe ny bil. Jeg var 18, og han 21. Bilselgeren rullet nesten med øynene da han så oss, og det første han sa, var at HER fikk vi virkelig IKKE biler i den prisklassen vi hadde tiltenkt oss. Brodern overså dette, og lurte på om vi kunne prøvekjøre. Joda, det kunne vi, men vi måtte kjøre forsiktig, for det hadde alerede vært en ungdom innom og laget ripe i lakken på den andre bilen der borte. Da vi kom tilbake, og min bror hadde vurdert dette med å kjøpe bilen, gadd ikke selgeren å komme bort til oss, selv om vi prøvde å få kontakt. Så sa broren min med en klar røst at selgeren måtte komme å se i vinduet på hvilken bil han skulle levere inn, om han fikk kjøpe bilen. Og selgeren mistet jo mot og mæle, for det var en fresh bil. Men vi takket for oss og kjørte videre til naboforhandleren. Der fikk vi jammen ta god service, og den bilforhandleren ble rimelig sjokka over hvordan vi hadde blitt behandlet. Min bror byttet inn bilen sin, og betalt mellomlegget i cash, så de kunne fortelle det til han sure karen i andre sjappa.:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå