Gå til innhold

Post- traumatisk stress lidelse-- Tør ikke å sove alene..Noen tips??

Anbefalte innlegg

Sliter noe jævlig med PSTL.Har hatt en veldig vond oppvekst med vold,voldtekt, osv..Har endelig oppsøkt hjelp.,.Har fått time neste uke.Gruer meg litt.. Jeg har minste ungen hjem i helga,alle venna mine er i bryllup.Eller reist bort,og ingen kan komme å ligge over til meg.Hater å vær alene på kvelden/natta.Igår drakk j meg full,slik at j sku få sove.Våkna mange ganger,er et sikklig helvete..Uff..Jeg hadde lyset på i soverommet,lys i gangen og i hele huset på.. Noen tips til hvordan jeg kan få det bedre?? Jeg gruer meg til inatt..Nå er det straks natt,å gud som j gruer meg..

Fortsetter under...

Synes du skal fokusere på at du nå har tatt kontroll over livet ditt - du har bedt om hjelp og det krever faktisk styrke! Jeg tror du er sterkere enn du føler deg selv - du har kommet deg gjennom alt som har skjedd og er fremdeles oppegående! Det viser mye styrke - selv om du kanskje ikke føler det slik akkurat nå.

Fokuser på alt som er godt i livet ditt og alt du gjør bra!

Skal tenke på deg utover kvelden og før jeg legger meg! Du er ikke så alene som du føler deg! :)

Jeg har sendt beskyttende tanker til deg :) Så det mørket du ser utenfor er bare beskyttelsen som jeg har satt opp rundt deg :)

Håper du får sove i natt! Husk at du er sterk! :)

Klem i natten til deg fra meg over :)

Nå blir kanskje dette litt teit iogmed at jeg bare er veldig husredd. Men hvis jeg er alene en natt, setter jeg på en koselig barnefilm og prøver og sovne til den på sofaen :)

Lykke til med timen, det kommer til og gå så bra så. :)

Klem

Annonse

De gangen jeg har vært hjemme alene og blitt redd, har jeg også satt på en film og satsa på å sovne til den.

Håper du får sove og masse lykke til med timen til uka! Bra at du skal få hjelp til dette! Sender deg en klem:)

hei hei.

jeg har også PTSD.. og det er ikke alltid lett nei.. det kan jeg skrive under på!

har ganske lik oppvekst som deg utifra det du beskriver og sliter også med de samme tingene..

nå skal det sies at jeg går til poliklinisk behandling på DPS.. og det hjelper faktisk.. men det er veldig viktig at du ikke bare snakker med den første du får "utdelt"..

dersom dere ikke har en god kjemi så er det viktig at du sier i fra så de kan finne en annen til deg.

de pleier å ha god forståelse for sånnt ;)

ellers så vet jeg faktisk ikke hva som hjelper best..

har også brukt tv'n masse.. og bare sitti med pc'n til det er nesten lyst igjen.. da er det som regel lettere å få sove..

Ønsker deg i allefall en så god natt som mulig!!!

og du vet: Time heals everything!!! selv om det ikke virker sånn alltid ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...