Gå til innhold

3 åring med soppinfeksjon i munnen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min treåring har fått soppinfeksjon i munnen,sa de på legevakta i dag.Han har sånt hvitt belegg inni munnen og hvite prikker på tunga.

Han har fått noe flytenes han skal drikke flere ganger om dagen.Men,det er ikke lett å få en 3 åring til å drikke noe sånt.Og holde det inni munnen en stund før han svelger det.Han nekta.Vil ikke ha det.

Noen som har erfaringer???

Er det lett for meg å bli smitta?.Er gravid og alle greier.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en gutt på 4 år som fikk mycostatin pga soppinfeksjon her nå.. Jeg har ikke hatt noen problemer med å gi han det, men vi har brukt speilet å rekt tunge til, slik at han selv kan være med å se forandringene!

Jeg har ikke blitt smittet, og legen sa at det ikke var noen fare for at jeg skulle bli d heller!

Håper dere finner en lur måte å få tatt d på!:))

Skrevet

Ikke smittefarlig.... men hold for all del guttungen unna alt som heter sukkerholdig drikke osv, da det blusser opp som et h****** med sukker i munnen. Vann vann og ater vann, da skyller man munnen hele tiden. selv skylte jeg med corsodyl flere ganger til dagen. Om tabletter o.l ikke fungerer anbefaler jeg sterkt en tur til homoepat, da dette var (etter et halvt år med munnsopp) det eneste som fikk stopper for soppen.

Da fikk jeg dråper jeg dryppte på tungen 3 ganger til dagen, og en uke etterpå var alt vekke....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...