Gå til innhold

er de tydelig nok å kline bæsj fra en hund i pelsen på hunden når den er på vår eiendom vil det sende ut et viss signal om at vi er dritt lei av hunden på vår tomt??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, eieren vil tro den har rullet i sin eller en annens hund bæsj med vilje. Dere oppnår ingenting med mindre naboen ser dere kliner med bæsjen, men han vil vel helst tro dere har en sær seksuell preferanse.

Ha, ha jeg hadde aldri hatt fantasi til å tolke det som en beskjed hvis jeg var hundeeieren, trodde ikke folk fant på så idiotiske ting.

Har dere forsøkt å prate med ham?

Synes forresten ikke dere skal gjøre noe slemt med hunden, det er eieren som gjør noe galt her.

Annonse

jeg har prøvd å dekorere trappa dems med poser med bæsj. jeg har kastet dem over gjede til dem. vi har lagt poser på bilen dems. vi har hengt dem i treet dems. ingenting nytter.

vi har pratet med naboen ca 4 ganger i uken siden vi flyttet hit i mars. så ja ganske mange ganger. vi jager hundene hjem 6-14 ganger hver dag..

Er mannen din helt teit eller?! Selvfølgelig hjelper ikke det! Ikke la det gå utover en uskyldig hund!

Legg bæsjen utenfor inngangsdøra eller i postkassa;)

Annonse

Dette er noe dere må ta med naboen!! Å bruke en uskyldig hund blir dyremishandling. Smøre den inn me bæsj eller henge bæsj rundt halsen?? Stakkars !!!

ingenting... de ble anmeldt. mer har ikke skjedd,. fikk brev i posten at saken var annmeldt og at vi skulle kontakte dem om saken endret seg til det mye verre.

vi kan ikke løpe å anmelde dem hver uke heller. vi har ikke tid til det med full jobb begge to. kan ikke ta oss fri for å anmelde dette hver dag heller.

hvorfor rundt halsen? Hundene som har så god luktesans setter vel ikke pris på å ha sin egen bæsj rundt halsen.

Hva med å plukke det opp og sette posen på naboens trapp, eller å slenge det i postkassa dems?

vi fikk ikke rull engang. men var ute tidligere i kveld å dekorerte treet dems. kastet flere poser over. brød poser. ikke tette slik at de lukter veldig godt i morgen når sola steiker på dem,.

Jeg synes også det blir litt for dumt å la dette gå utover hunden. Den har jo ikke fått beskjed fra sin eier om å ikke gå på deres tomt, så den er jo egentlig en uskyldig part i denne saken!

Jeg ville faktisk ringt til politiet hver eneste gang dere så hunden i hagen deres, og eventuelt filmet også som bevis på at den var der. Det er nemlig fortsatt båndtvang, og de bryter loven ved å la hunden gå løs. Det er faktisk en bot på 6000 kr hver gang man blir tatt.

Så her kan dere benytte lovverket, og samtidig informere naboen om at dere filmer med dato på filmen, slik at dere har bevis for hvor mange ganger de har brutt lov om båndtvang.

Og politiet kommer sannsynligvis til å bli så lei av telefonene fra dere at de til slutt rykker ut for å snakke med naboen.

om de kan få bot så burde de jo skjerpe seg. men jeg kan faktisk ikke anmelde de hele tiden. jeg har ikke tid. jeg prøver å ringe når det skjer noe veldig alvorlig her. men ikke ellers. vil ikke plage politiet med at hunden går over på vår tomt.

Sitt heller klar med hageslangen og spyl hundene når de kommer. De blir våte, men det skader dem ikke, men de vil etterhvert slutte å komme til dere...med mindre de elsker å dusje i hageslangen da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...