Gurine og gulla Skrevet 6. august 2011 #1 Skrevet 6. august 2011 Ikke helt sikker på hva den skal ligge på, har fått beskjed om å ta hemofer tabeletter, så tror jeg er litt lav, ligger på 8,7. Hva skal den ligge på?
Petrine +spire=❤ Skrevet 6. august 2011 #2 Skrevet 6. august 2011 Min ligger på 11,8. Tror alt over 10 er ok. Under det bør en ta tilskudd sånn som du.
Nuffy Skrevet 6. august 2011 #3 Skrevet 6. august 2011 Jeg hadde 10,3 sist kontroll. Mener jordmor sa at det var greit så lenge den var over 10... Sikkert andre som har bedre greie på det enn meg;)
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 6. august 2011 #4 Skrevet 6. august 2011 11,3 på torsdag. 33uker Jm sa alt er bra fra 11 til 13 tror jeg
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 6. august 2011 #5 Skrevet 6. august 2011 Svipper innom fra 2.trimester ville svare i og med at jeg har vært mye borti måling av HB under mine to forrige graviditeter, og skal følges ekstra opp denne gangen og (er 17 uker). Vet du om de har målt jernlagrene dine ordentlig? Hvis ikke, bør dette absolutt bli gjort. Ettersom jeg har skjønt det så KAN lav HB bære tegn på lave jernlagre, men trenger ikke nødvendigvis være det. I mitt tilfelle har jeg i svangerskapene hatt totalt skrapa jernlagre, og en HB som har ligget mye på 7-tallet. Dette har IKKE vært bra, og jeg merket det også på at formen var rimelig dårlig -ekstremt slapp og sliten, klarte ikke sove, myye, sterk hodepine, svimmel nesten bestandig og svimer lett av dersom jeg står eller går kanskje bare så lite som 3 minutter - det varierer litt på dagsformen. Jeg har under de forrige svangerskapene gått på jerntabletter, men uten noen som helst virkning. I forrige svangerskap måtte jeg i tillegg ta jern-sprøyter, for å få jernlagrene (og HB-en?) opp, men den fortsatte å synke. Var til ulike spesialister på blodsykdommer, men ingen fant vel egentlig noe som var galt. Først da jeg ikke var gravid lenger -altså en god stund etter fødsel- begynte jernlagrene så smått å fylle seg opp igjen, og HB-en begynte å stige den og. Får håpe du har litt mer i jernlagrene dine enn hva jeg hadde/har, og at du ikke føler deg altfor dårlig. Men som sagt, så bør du absolutt få målt jernlagrene dine, dersom dette ikke allerede er gjort. -Som min jordmor sa da hun målte HB-en min på første svangerskapskontroll denne gangen: "Du kan se det som at boldprosenten (HB-en) liksom er lommeboka, og jernlagrene liksom er banken. Og det hjelper på en måte ikke å ha mye penger i lommeboka hvis du har lite eller ingenting i banken." Jeg målte nemlig forholdsvis greit på HB-en, men utifra hvordan formen min er, ville hun ikke stole blindt på dette resultatet (hadde HB på 10,4 mener jeg, og det er jo mye til å være meg, hehe). Men jeg ble sendt til sykehuset for å ta ordentlige blodprøver, og der fant de ut at jernlagrene ikke var så høye. Så kan bli interessant å se hvordan denne graviditeten utarter seg, med tanke på hvordan de andre graviditetene mine har vært :/ Oi, dette ble mye skriving, beklager....men ønsker deg i alle fall lykke til, også får vi satse på at HB-en (og evt. jernlagrene) stiger når du får i deg litt jerntilskudd
Gurine og gulla Skrevet 6. august 2011 Forfatter #6 Skrevet 6. august 2011 Takk for svar. Ja kommer til å forlange at de måler hb ved neste kontroll også, siden jeg har vært veldig trøtt og slapp. Ikke bra om den er for lav nei.
lille frø, mor til to Skrevet 6. august 2011 #7 Skrevet 6. august 2011 10,3. Det er visst helt normalt
Januargull-09 + augustspire-11 Skrevet 7. august 2011 #8 Skrevet 7. august 2011 Er tilbake på 11 igjen, Hb falt til 8.0 pga en blødning for 4 uker siden. Tok hemofer-jern for å få den opp igjen. Etter forrige fødsel hvor jeg blødde mye, var jeg nede på 6.0, da føler man seg rimelig jævlig. Fikk heldigvis blodoverføring den gangen.
gravd igjen :) Skrevet 7. august 2011 #9 Skrevet 7. august 2011 Min er på 13,8. Er i uke 38. Har hatt høy HB hele veien, den har til tider vært oppe i 15...
Hermine87 Skrevet 8. august 2011 #10 Skrevet 8. august 2011 Min ligger på ca 8, på sykehuset har de grense på 8,3 som nedre grense før de gir intravenøst tror jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå