Gå til innhold

Hvor stor aldersforskjell er ok syns dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Selvfølgelig? :P Jeg er tre og et halvt år eldre enn min jentekjæreste. Hehe.

Jeg mener det kommer veldig an på personene og ikke minst hvilken alder man er i. 8 år forskjell når man er 30-40 er noe ganske annet enn når man er rundt 20, hvis du skjønner. Livssituasjon, mål osv er også viktig. :)

20-30-40, hvilken rolle spiller det så lenge man elsker hverandre og trives i hverandres nærvær? Jeg er gift med en mann hvor aldersforskjellen er på samme nivå som tallene over, og vi kunne virkelig ikke hatt det bedre. Den perfekte mann og far for barna mine, og jeg tenker aldri på den store aldersforskjellen, den merkes ikke. :-)

Annonse

Må si jeg reagerte da mannen min kom hjem og sa at en kunde av han har fått seg ny kjæreste. Mannen er 43 år og sammen med ei på 18!

Jeg er glad jeg ikke er mammaen til den jenta for å si det sånn, da hadde jeg blitt lettere fortvilet. Hva skal en godt voksen mann, skilt og med flere barn med ei jente som ikke har vært russ enda? Hva snakker de om, hva har de av felles interesser, felles venner...?

Men det er sjelden jeg reagerer på aldersforskjell, så lenge begge er voksne er det greit. Regner med at begge har tenkt seg om og forskjellen er stor, de går inn i det med åpne øyne.

For min egen del kunne jeg ikke vært sammen med noen som er mye eldre eller yngre, max 8-10 år og synes egentlig det også er litt mye. Hva når eldste blir pensjonist og den andre skal jobbe i 10 år til?

Naboene mine har vel en aldersforskjell på ca 15 år, han er nå 82 år, humper rundt på krykker pga dårlige ben og er en skikkelig skral gammel mann. Kona hans som er kjempesprek og 15 år yngre innrømmer at hun synes det er veldig trist, hun går på ski, sykler, svømmer, trener turn (!), jobber som frivillig i røde kors osv, og ingenting av det kan mannen være med på lenger...

Annonse

For andres del, så bryr jeg meg ikke om hvor mange år det er mellom dem så lenge de er voksne begge to (og da mener jeg ikke at en på 18år nødvendigvis er voksen nok til å ha en kjæreste på 40år...).

For min egen del så ville jeg hatt problemer når det nærmer seg 10år. Man har mange år hvor man kan være samme sted i livet uten at det er noe problem, men en på 20år og en på 30år bør være forskjellige steder i livet. Og når en nærmer seg pensjonsalder og den andre fortsatt har 10år igjen å jobbe, blir det et problem. Når nr2 når pensjonsalder, så begynner den eldste å nærme seg 80år og da er sannsynligheten for at personen er like sprek mindre, hvertfall hvis du plusser på enda noen år. Andre ser ikke nødvendigvis de samme problemene med dette som jeg gjør, og da er det jo opp til dem å velge en som er mye eldre enn dem selv, det er ikke mitt problem og ikke noe jeg har noe med å bry meg med.

sambo er nesten 7 år eldre enn meg. jeg er 21 og han er 27 vi passer bra sammen. for min del er det det som teller. men igjen så synes jeg litt at man må tenke på fremtiden også jeg kunne ikke tenkt meg og blitt sammen med en på 50 år og fått barn med han...

I kjærlighten har alder ingen grenser mener jeg. Mannen min er 18 år eldre enn meg. Vi ble samboere når jeg var 19 år, neste år har vi vært sammen i 10 år, i slutten av august så har vi 2 års bryllups dag. Har 2 herlige barn sammen på 4 og 2,5 år. <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...