Gå til innhold

Har sett lillegutt på 3D-ultralyd (32+1)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å gud, så herlig det var å se lille gull igjen! Han lever i beste velgående inne i magen, er på vei til å feste seg og ligger langt ned allerede :)

Magemålet viste at han allerede er i uke 34 i utviklingen. Så jeg fikk streng beskjed av jordmor om å kutte ut alt sukker, til og med fruktsukker.

Jeg er ikke store jenta og magen er heller ikke stor, men bebis er en liten tjukk en, så da får mor hive isen i søpla og slutte med all bakingen.

Vil helst unngå å føde en altfor stor gutt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra at den lille har det godt! :)

Vi var på 3D ultralyd på tirsd, var da 30+0 :) Var utrolig artig å se den lille gutten, han lignet veldig på storesøster :) her ligger han også med hodet ned og har gjort det siden uke 27, men tror det er en liten stund til han fester seg ennå :)

Jeg fikk brev fra legen i dag, tok blodprøver og urinprøve på mandag, og det ble påvist sukker i urinen. Så jeg må kutte ut sukkerinntaket også. Skal ta nye prøver om to uker.

Jeg er heller ikke stor og i følge alle andre er magen min ganske liten, jeg syns nå den er ganske stor egentlig:P legen reagerte ikke på vekten til prinsen på ultralyden, hun sa han var litt over 1500g og at hun trodde han fikk en fødselsvekt mellom 3400-3600g. Gruer meg litt hvis det stemmer for prinsessa var bare 2600g når hun ble født :)

Skrevet

Jeg har ikke fått påvist noe i urinen, men han var litt tjukk så det var bedre å være føre var.

I tillegg er det jo større sjanse for diabetes hos barnet dersom man spiser mye sukker under svangerskapet. Og jeg spiser MYE sukker!! :(

Kuttet ut snus den dagen jeg fant ut at jeg var gravid og har vel mer eller mindre byttet ut nikotin med snaks og frukt.

Han veide ca 2000 g nå, men han var stor allerede på første ul i uke 12.

Det går nok bra med nurkene våre uansett;)

Skrevet

Går en del i sukker her også, desverre. Er veldig glad i cola, men nå er den byttet ut med lettbrus :( Blir også ofte snopesyk på kveldene, og da går jeg gjennom alle skap på jakt etter noe søtt, så må nok begrense tilgjengeligheten. Får be sambo om å gjemme det i høyden slik at jeg ikke får tak i det :P

Det går nok alltids bra med de små :) gleder meg kjempe masse til han kommer ut sånn at vi får hilse på han. Er begynt å bli skikkelig utålmodig de siste ukene, men heldigvis synes jeg ukene går fort! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...