Gå til innhold

"Luksusproblem!" Gir dere gaver til barn når du kommer på besøk??

Anbefalte innlegg

Vi bor i "barndommsbygda" til gubben, og hver sommer kommer det en del folk for å besøke svigerfar (og oss)...

En fetter til mannen tar med gave hver gang han er her, og han har sommerhus her også = han kan være her 2 ganger i året..

En kusine hadde med gave.

En annen kom med gave til poden, fordi gubben gjør noen småtjenester (som han ikke tar noe for.)

Vi var innom 2 tanter/onkler av gubben, og der fikk sannelig poden 200 kr med hver av dem når vi dro...

En annen kjøpte ds spill til ham... (den tanten får riktignok en del hjelp fra oss, men..)

På toppen kom podens tante med forsinket bursdagsgave...

Svigerfar er også flink å gi poden penger, (men det får de andre barnebarna også). Fikk feks "feriepenger" da vi dro på sommerferie...

Jeg må si at jeg kjøper ikke gaver til de barna som blir podens tremenninger, når vi kommer på besøk.. Noen av de vi har mest med, får julegave, men ingen får fast bursdagsgave. Det må i såfall være visst vi er på besøk akkurat i de tider...

Visst vi overnatter hos noen, prøver jeg å ta med en blomst vin...etc..

Så denne sommeren har da poden øket lekeinnholdet sitt betraktelig og økt "formuen!" Nesten sånn at det blir for mye, når han får penger til å "kjøpe noe" så har han ikke gjort det.. Han skulle kjøpe etui til Ds spillet sitt, og det var det vi gjor av hans penger i sommer...

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...