Gå til innhold

Hva anbefaler dere av kvalmestillende hjelpemidler???

Anbefalte innlegg

Jeg har også i dette svangerskapet blitt tatt av den forferdelige kvalmen. I forrige svangerskap fikk jeg postafen på resept, men da jeg skulle kjøpe dette på apoteket i går ville ikke apotekeren selge meg dette da det var farlig for fosterret... Fikk kjøpt seaband og ingefær kapsler, men de virker foreløbig ikke. Hva anbefaler derre??

Fortsetter under...

Tilbake på apoteket og kjøp vitamin B6, 40 mg, pr tablett. Hvis du er ille plaget kan du de par første dagene ta en tablett morgen og en kveld. Deretter en om dagen.

I tillegg ville jeg bestilt time til en akupunktør! (jeg jobber med det)

Denne kombinasjonen bruker i de aller fleste tilfeller å fungere :)

har det samme problemet. Kor mye ingefær tar du... og ka type har noe si. Jeg tar 2 tbl ingefær rot tbl 3 ganger daglig. tyrkisk pepper og kick lakris med sitron, fox og nox. holder meg unna alt annet søtsaker. 1 skive om gangen og litt mindre middg enn vanlig mest grønnsaker og poteter. sitron brus, eplejuice. Litt om litt av alt. Er ihvertfall utrolig mye bedre....og søvn, viktig med en god natt søvn......og ene rolig morgning,

Syns ikke noe hjalp jeg. Det som kanskje hjalp litt var å sove så mye jeg følte jeg trengte, men det var jo nærmest umulig i det daglige. Dette står det om Postafen:

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Skal kun brukes under graviditet hvis det er strengt nødvendig. Behandlingen bør da vare kortest mulig, med maks. dose 50 mg.

postafen er jo reisesyketabl og det får man kjøpt uten resept. var kvalm og kastet opp i 9 mnd med førstemann og er i uke 19 nå og like kvalm. afipran som er nevnt kan du jo evt prøve, men jeg har prøvd det meste og ingen ting av tabl fungerer hvertfall. saltekjeks i sengen før du står opp, spise lite men ofte kan få oppkasten til å holde seg unna, men kvalmen sitter uansett.hvertfall hos meg! god bedring:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...