Matrosen og Meg:) Skrevet 6. august 2011 #1 Skrevet 6. august 2011 Hei hei:) I går oppdaget jeg at det kom slim når jeg var på do. Helt blankt, men helt sikker på at det ikke var utflod, da dette har jeg hatt mye av i svangerskapet, og vet hvordan det ser ut Uansett, på dobesøk i natt kom det mer slim men med litt blod i. Ut i fra det jeg har lest, og jeg har lest meg grønn, så er vel dette slimproppen, ihvertfall deler av den! Jeg som alle andre som nærmer seg fødsel, lurer jo på når jeg kan vente fødsel. Jeg har lest at det kan ta opp til tre uker før fødselen starter når slimproppen går. men ut i fra en million forumdiskusjoner virker det som om at dem som går i fødsel tre uker etter proppen gikk ofte gikk proppen ganske tidlig, som i uke 37. Jeg er 39+6 i dag, altså 3 dager til termin! Noen som vil dele sine erfaringer når slimproppen gikk nærme terminen, hvor lang tid tok det før fødselen var i gang? jaja, det kan jo fortsatt gå litt tid, men ganske komisk å tenke på hvor glad jeg var for å få blod på papiret i natt, vekte til og med samboeren, og fortalte den "gode" nyheten!!
-98-11-13 Skrevet 6. august 2011 #2 Skrevet 6. august 2011 Hei, Da slimproppen gikk hos meg, så kom jenta 36timer senere Fødselen har helt sikkert starta Lykke til
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 6. august 2011 #3 Skrevet 6. august 2011 Hei Augustnurk2011 = Fødeklar Jeg kan godt dele min erfraring fra forrige gang. Kan kansje bli litt langt....men men here we go. Mandags kveld (38+6) gikk min slp, den var ikke grønn el med noe blod i som mange andre opplever. Den så ut som innmaten på ei drue, klar og blank. Det fortsatte å komme mer litt om litt di neste dagene, sammen med litt murring av å på. Murringen kjente jeg mest i ryggen, som eletrisk iling. Torsdagen var jeg hos jm, nevnte for henne at den var gått. Da ville hu sjekke om jeg var moden, siden ting hadde begynt å skje med kroppen. Da var jeg moden, myk, avflatet og 1,5cm åpning. Magen min hadde begynt å "tømme" seg både onsdagen og torsdagen. Når fredagen kom kasta jeg opp pizzaen vi hadde hatt til middag. Snx med gjestene jeg hadde den dagen, om kansje di oxo var dårlige etter maten. Å det var ingen. Jeg tok kontakt med føden, for det hadde kommet blod i oppkastet å jeg ble litt bekymret. Fikk i svar fra føden: Vi snakkes om 24timer..... Lite forstod jeg da.... Men en ting som jeg ikke tenkte over var, den fradagen hadde jeg "kynnere" i 1,5t med regelmessige sammentrekkninger hvert 5min. Kunne bare se på klokka å se på magen, der kom en ny "kynne". MEn hvordan kunne jeg vite bedre som førstegangs, rier skal jo være vondt... det var ikke dette. Dagen etterpå (lørdagen) lå jeg på sofaen HELE dagen, for jeg gadd ikke gjøre en eneste ting. Merkelig hvordan kroppen tar over, og jeg lytta til det. Kjempe glad for det i ettertid, for som jeg er har jeg ikke mye ro i kroppen til vanlig. Spiste en god middag, å campet enda mer på sofaen helt til kl 01:15 da gikk jeg å la meg. Så kom samboer opp å la seg ca 01:35, krøp oppi senga å leta seg fram med armen hvor jeg var. Joda jeg lå på rygg i senga med hendene på magen, da stussa han på hvorfor jeg lå på ryggen...noe jeg aldri gjorde... Ah.... bare kjener litt på magen, den strammer seg litt. Men vi snur oss så går det over.... Yeah right! 3min senere hører jeg ett knepp.... å jeg spretter ut av senga.... NÅ!!! e det i gnag, splash i gulvet kl 01:45. Rinte føden, dro hjemmefra ca kl 02:45 (god tid som førstegangs vettu) Kom inn på sykehuset kl 3:30 og guttungen var født kl 05:28 Klar ferig ferdig.... Husker det som om det var i går.... ) Lykke til, du er snart i mål!!! Håper du får en fin fødsel )
Mrs. Bouquet Skrevet 6. august 2011 #4 Skrevet 6. august 2011 Min gikk en uke før termin. Fødselen ble satt i gang på overtid.
Petrine +spire=❤ Skrevet 6. august 2011 #5 Skrevet 6. august 2011 Hos meg gikk slimproppen torsdag kl 18. Fredag kl 18 gikk vannet og lørdag rett før kl 18 kom babyen
knerten09+ knerteline11 Skrevet 6. august 2011 #6 Skrevet 6. august 2011 Forrige gang gikk slimproppen kvelden på termindato. Samme natt gikk vannet og natta etter ble gutten født.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå