Gå til innhold

Fordeler og ulemper ved hus på ett plan? hjelp...?

Anbefalte innlegg

Vi har lyst på hus og ser på hus på ett plan, men utleieenhet i kjeller. Selv skal vi også ha disponibelt rom i kjeller til gjesterom, et bad og kjellerstue. (som gjøres ferdig med årene)

Jeg synes det høres veldig praktisk ut, men finnes det noen ulemper ved hus på ett plan?

Fortsetter under...

Ser bare fordeler med å ha alt på ett plan:)

Hadde det vi kunne fått det her vi bor, så hadde jeg gått for det!

Det viktigste for meg er at soverommene er i 1etg (mtp brann og småunger) og det har vi heldigvis her.

Annonse

Det er kun fordeler med det så vidt jeg ser.

Når jeg var 11 år, bygget pappa og mamma nytt hus siden mamma ble dårligere og dårligere(MS). Huset har alt det nødvendige på første planet, stue, spisestue, kjøkken, bad, vaskerom og 3 soverom. Men pappa valgte og også ha en andre etasje til oss barna, der var det en loftstue, en bod, et soverrom(gjesterom) og et bad med badstue.

Dette ble en helt genial løsning for oss. Jeg og min søster fikk litt fred i loftstuen, og mamma hadde alt hun trengte i første etasje slik at det var kun en sjelden gang hun måtte gå i trappen.

Vi hadde også skyvedører og ingen dørkarm på gulvet om du skjønner, helt genialt når man vasker og støvsuger :)

Jeg liker å ha en trapp! Vi bor i en gammel villa og har en utrolig flott trapp.

Det er også greit å ha soverommene våre og badet fullstendig adskilt fra hovedetagen.

Dette siste kan man også oppnå på et golv løsninger, med en egen sove fløy.

Så eneste plusset er det å faktisk ha en trapp. Det er også lyst og luftig med rommene i andre etg. Komme litt opp av bakken.

Liker ikke et plansløsnngen når man bruker deler av kjelleren til boareal. Noen jeg kjenner har et slikt hus. I hoved etg har de gang kjøkken stue bad, kontor og soverom.

I kjelleren har de to soverom, kjellerstue, gang, bad og vaskerom.

Det er problematisk når barna er små. Å a dem på ulike etager. Pluss at det blir ikke rendyrket sovedel og bo del.

HI her. Tusen takk for mange svar. :))

Vi skal ha kjeller på huset, men dette blir utleiedel samt en liten del til oss som blir gjesterom og kjellerstue når ungene blir større.

Ellers får vi alt vi trenger i hovedetg, trenger ikke kjelleren til noe som helst. :) Vi bygger huset på skrå tomt og får derfor inngang på oversiden av huset mens utleiedelen får inngang fra nedsiden.

Gleder meg til å starte!

Takk igjen for mange svar. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...