Gå til innhold

Dere som har to jenter (eller flere).... gave/bursdagsspørsmål.

Anbefalte innlegg

Jeg har to jenter og bor i en ikke alt for stor leilighet. Eldste fikk dukkevogn i gave da hun ble to år. Denne får lillesøster som regel låne. Det jeg lurer på er om minstemor likevel skulle få en egen til bursdagen når hun blir to år. Hvordan har dere andre gjort dette? Mannen min mener at det holder med den ene og jeg er jo for så vidt enig, men litt redd for at lillesøster bare arver. Kan selv huske hvor fantastisk det var å få dukkevogn da jeg ble 4 år.

Fortsetter under...

Jeg TRODDE min eldstes dukkevogn var tatt vare på hos mine foreldre..Det er den altså ikke,så min jente nr 2 fikk altså ikke arvet denne..Det var en sånn liten en som passer til 1-2 åring.Så jeg kjøpte en ny.Men det er en "innevogn" i tre.Skal kjøpe en "vanlig" dukkevogn senere.Men jente nr 2 her i hus er kun 1,5 år da :)

Du trenger ikke en ny om de ikke krangler om den ene vogna.Eller at du tror de kommer til å gjøre det :)

Jeg synes man må være obs på at begge skal kunne finne igjen SINE leker på loftet når de blir voksne. Det er ikke noe morsomt for yngstemann å se på at storesøster har masse fine ting hun kan gi videre til ungene sine når hun selv ikke har noe.

Vi har bare en (gutt), men passer på å kalle nesten alle store leker for VÅRE. Da slipper vi å kjøpe nytt etter hvert samtidig som det ikke blir vonde følelser etter hvert (da kan man heller dele slik at bror 1 får traktoren, bror 2 gyngehesten ol).

jeg har også to jenter, 3 år i mellom. jeg har tenkt mye på det samme.. jeg synes ikke det er riktig at nr 2 bare skal arve etter søsteren.. hun "trenger" jo ingenting, men hun "fortjener" jo nye fine ting hun og! så her får lillesøster lilla dukkevogn til bursdagen, lik modell til storesøster sin rosa...

Mine jenter er det 21 mnd mellom, de er nå 2,5 og 4 år gamle. De har hver sin dukkevogn, de leker jo med hverandre og triller hver sin vogn med hver sin dukke rundt i stua her. Tror det hadde blitt et veldig spetakkel om de måtte dele på en vogn, hvor skulle den andre dukken sovet da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...