Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har prøvd i flere år å få barn. Jeg har vært gravid utenfor livmoren en gang, men ble aldri gravid på nytt. Jeg er nå under utredning og håper på prøverør. Jeg og min kjære har levert inn de blodprøvene som trengs, og da lurer jeg på om dere har erfaring om hvor lang tid det tar før en får time på sykehuset å svar blodprøvene?

Jeg har holder også på å fylle ut tempraturskjema for 3 mnd, jeg har igjen 1,5 mnd. Må desse være fylt ut før jeg får vite blodprøve resultatene?

Tar det mellom 3-6 mnd fra jeg kommer inn til neste time til event. IVF, eller fra jeg kontaktet sykehuset?

Er det noen som vet hva gjennomsnitt ventelisten til Trondheim sykehus er?

Når skal man bruke medesin/nesespray og hvor lenge?

Setter stor pris på svar og råd. Ha en fin natt alle sammen:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:) Jeg kan ikke svare på alt, siden jeg kun er så langt i prosessen som at jeg var på forsamtale på fredag, men litt kan jeg svare på. Vi bor i Oppland, og tilhører Ullevåll, og fra vi sendte søknad i juni, så tok det 2 mnd å få komme til forsamtale, men de har ventetid på noen mnd før man kan begynne på selve sprayen.. hun sa at spray skal man ta i 3 uker, og deretter sprøyter i ca 10 dager.

Skrevet

Takk for svar:) Det er ca 5 år siden jeg var på forsamtale så jeg har glemt det meste av det som ble sagt. Alt ble avbrutt siden jeg ble graavid utenfor livmoren. Jeg slapp derfor forsamtale denne gang, å spørsmålene surrer i hodet. Gleder meg til å få brev i posten om ny time:) lykke til:)

Skrevet

dytter innlegget litt frem:) setter stor pris på flere svar:)

Skrevet

Heisann.... helt ny her jeg, og vi skal og igang med ivf nå så henger meg litt på her, vi skal og på Ullevål. Har fått innkalling til samtale, hva skjer på denne samtalen?? Har langt å reise så lurer og på om begge bør være med.... :)

Skrevet

Det som skjer på en samtale på Ullevåll er at de snakker om veien videre, hvilken metode man mest sannsynlig vil bruke IVF eller icsi hvis mannen har lavt antall sædceller. Så forklarer de at man må bruke spray så og så lenge, sprøyter etter 3 uker på nesespray, og egentlig har de bare fortalt meg ting som er lett å finne ut av inne på denne siden. Jeg har jo lest masse, så det var ikke noe nytt for meg. Ja vi måtte kjøre 2,5 timer, så vi bor et godt stykke unna vi også. Ellers tok hun ultralyd av eggstokker for å se at det så greit ut. Tror ikke du må ha med samboer på denne samtalen, men er sikkert greit om det er begge 2. Så spør de litt om jobb situasjon og vekt, slike vanlige spørsmål.. Når skal du på samtale? Så må du huske på at fra den mnd dere søkte om ivf, så tar det 5 mnd før du kan begynne på noe medisiner..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...