Gå til innhold

Hvor lenge varer fransk manikyr?

Anbefalte innlegg

Kanskje et rart spørsmål dette... Men hvis jeg får ordnet neglene mine hos en neglesalong (har lange negler naturlig, så skal ikke støpe, bare "pene de til"), hvor lenge sitter lakken?

Skal gifte meg i utlandet og vil gjerne ha perfekte negler på dagen, men det er 5 dager fra vi reiser til bryllupet er. Går det? Har null erfaring med manikyr:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143454464-hvor-lenge-varer-fransk-manikyr/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!:) ikke dumt å spør om:) jeg pener de til av vane(blir litt avhengig!:) det avhenger av hbor fort neglene dine vokser, for ved gjevne mellomrom må du file de ned litt og påføre klarlakk for å holde de like pene. Men sist beh. hadde jeg fransk manikyr i ca 4 uker. Og vær flink å bruk hanker ved rengjøring/ bruk av kjemikalier og hagearbeid!:) lykke til!:) det er så pent! Det er penest når de er en uke/halvannen gamle, for da er den hvite tuppen passe tykk, så det ser mer naturlig ut;)

tror ikke du skal belage deg på at det varer i 4 uker. Høres ut som om den personen som har svart deg over her, har fått lagt falske negler, da varer det i 4 uker og da må man file litt og holde de ved like.

Jeg er kosmetolog/negle støper og jobber daglig med å legge fransk på neglene, både på tærne og på hendene. Min erfaring er at på føttene kan det godt vare og se pent ut i 3 -4 uker, men på hendene holder en fransk manikyre maks en uke og det er hvis du er veldig forsiktig og de har brukt veldig gode produkter og har brukt riktig teknikk.

Her er oppskriften for at det skal holde lengst mulig:

Basecoat

1 lag med lys rosa

Hvitt på tuppene

1 lag med rosa igjen

Topcoat

Trodde der var meningen at neglene holde seg pene jeg:-P personlig er neglene mine 100% fra neglbånd og ut til tuppene, men negldesigneren la selvfølgeli gele på hele neglen på toppen for at de skal se flotte ut/føles flotte ut og ikke minst sterke lengre, tenkte tipset mitt var fint til hi:) kan selvf. gjøre som du skriver, men man må tross alt lakke/file uansett om man legger manikyr selv, eller om negldesigneren gjør det:)

Annonse

Min erfaring, og jeg er IKKE kosmetolog eller noe lignende, så kommer det veldig an på hva slags beskyttende lakk som er lagt opp, og ikke minst, hvor lang tid du klarer å holde neglene unna ALT som kan skade lakken, og da særlig de første timene. Skal du ha på en jakke, dra opp en glidelås, åpne en bildør eller smøre litt mat de første 5 timene så går det fort galt... Ville heller satset på å sjekke om det er noe sted der du skal gifte deg som har manikyr. De aller fleste land har jo (bedre) tilgang på slikt enn vi har her hjemme :-) ofte er det salong på hotellet.

Gratulerer med kommende bryllup - og husk at ekteskapet som skal komme er viktigere enn at alle detaljer er i orden på bryllupsdagen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...