Gå til innhold

single donormammaer

Anbefalte innlegg

Til dere som er single donormammaer og har tatt et bevisst valg om å få barn alene. Jeg er singel og har bestemt meg for å starte prosess med donorbarn, symes det er litt skummelt å skulle være alene med alt. Har noen venninner som er nybakte mødre og helt avhengig av mannens hjelp. Hvordan er hverdagen deres, er det veldig tøft og vanskeligere enn dere hadde trodd. hvor mange barn har dere? Vil gjerne høre både positivt og negativt.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143454417-single-donormammaer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Først av alt; en blir ikke mer avhengig av andre enn hva en tillater seg;)

Jeg er ikke donormamma men alenemamma 100 %. Har vært det i 5 år, ble slutt under graviditeten. Har aldri vært samvær uten meg tilstede og dette er kun 1 time i mnd så jeg er helt alene og slik har det vært hele tiden. Når du er alene har du heller ingen forventninger til andre, så du kan ikke sette det opp mot å være to foreldre.

Jeg vil påstå at det eneste minuset jeg ser for min del er å ikke ha noen å dele ting med. Første steg, første ord osv. Når en er så stolt at en er sprekkferdig hadde det vært veldig godt å ha noen å dele disse øyeblikkene med. Kjekt å kan ringe besteforeldre eller en god venninne, men det blir ikke det samme. Økonomisk er det jo såklart lettere å være to om utgiftene men regner økonomien er grei hos deg siden du har bestemt deg for dette:)

Det er derimot en stor ting som skiller mitt barn fra et donorbarn og det er at barnet vet hvem faren er. Mitt barn har venner som er på samvær med far i helger, venner som bor med begge foreldre og venner som har delt omsorg. Hun har ALDRI spurt om å få dra til faren, eller hvorfor vi har den ordningen vi har. Det har bestandig vært sånn så for henne er det normalen. Det kan komme, i samme måte som ditt barn en dag vil spørre men da må en bare ta utfordringene som de kommer. Noen innøvde svar er nok helt sikkert greit å ha, men tror slike ting faller seg "naturlig" når spm først kommer.

Jeg vurderer selv donorbarn etterhvert, men må vente litt. I mellomtiden er vi besøkshjem gjennom barnevernet så har en eldre jente som er hos oss i faste helger:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...