Fru.Vestavind Skrevet 5. august 2011 #1 Skrevet 5. august 2011 Eg synest ting har gått veldig fort i det siste! Det følest ikkje lenge sidan positiv test, men det er over 3veker sidan jo! Så det rasar avgårde. Magen er oppblåst som berre juling, og den må konstant haldast inne når det er familie i nærheita (sommarferie), greit å kunne puste ut av og til;P Brysta er super-ømme, så blir litt au-ing om komande sorebror klatrar, og litt småkjefting om min kjære kjem for nær dei...hehe,stakkar. Eg pæsar som ein galning i motebakkar, men utan om det er eg superfornøgd! ...og trøtt til feil tider av døgnet.. Skal bli litt godt med meir "normaliserte" tilstandar rundt 12veker. Korleis har resten av gjengen det?
MammaMø med to små Skrevet 6. august 2011 #2 Skrevet 6. august 2011 her går tida supersakte!!:/ er 6+2 idag og er 2 uker siden jeg testet positivt. Er 18 dager til første legekontroll og tida snegler seg avgårde...
Niau82, ♥mars12♥ Skrevet 6. august 2011 #3 Skrevet 6. august 2011 gått 4 uker på mandag siden jeg testet positiv. 9 uker i går:) tiden går fort:) plaget med kvalme, trettheten er forsvunnet heldigvis:)
Snelafel Skrevet 6. august 2011 #4 Skrevet 6. august 2011 Synes tiden har gått veldig sakte egentlig. I morgen er jeg 11+6, og hopper over i 2.trimester på mandag. Men ventetiden hit har vært lang, kanskje fordi jeg testet positiv såppas tidlig. Håper bare alt sår bra til med den lille i magen. Var på tidlig ul i uke 10, og da var alt bra. men har vært plaget med kraftige smerter nederst i magen i de siste to ukene :-/ Men har fortsatt symptomer på at jeg er gravid. EKSTREM kvalme og trøtthet. Ikke så veldige ømme bryster lengre, men store er de jammen meg :-p
GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 6. august 2011 #5 Skrevet 6. august 2011 Hei føler at ventetiden går seint, men alikevell går den litt raskt også.. Er 8+4 idag, så det nermer seg di magiske 12 <3 gleder meg!! Er uggen til tider, veldig trøtt, og blir fort utslitt, litt ømme pupper Magen min er også veldig oppblåst, spesielt på kvellen og etter at eg har spist (meg stappmett, hehe) .. Så eg ser fram til å få mer energi igjen, og at magen skal vokse seg stor
Nutte87+ februar spire! Skrevet 6. august 2011 #6 Skrevet 6. august 2011 Her har det gått utrolig fort! Kan ikke tro at jeg er 11+2 allerede! Fant ut at jeg var gravid når jeg var 3+4, så syns tiden har flydd av sted =) Til torsdagen er jeg pluttselig i 2 trimester =)) Tror det er viktig, om man er i form til det, å ha noe å gjøre =) Ikke bare bli sittende å tenke og føle på ting, så tror jeg tiden fyker av sted =) Jeg sliter fortsatt med litt bølge av kvalme, trøtthet og luft i magen, men håper det gir seg ut i 2 trimester =) I hvertfall kvalmen =) Fortsatt lykke til alle sammen!
12Januarspire Skrevet 7. august 2011 #7 Skrevet 7. august 2011 Akkurat fått vite at jeg er gravid jeg da, testet positivt på 2 CB digitale tester i går.. Eneste jeg har merket er noe ømme bryster og veldig trøtt. Når kontaktet dere lege for første kontroll?? Dette er min første, bør jeg kontakte lege med det samme el skal jeg bare vente en uke el 2 til??
Fru.Vestavind Skrevet 7. august 2011 Forfatter #8 Skrevet 7. august 2011 Aprilbaby :-) : Gratulere med positiv test! Det er litt varierande kva tid ein kontaktar lege/jordmor, men 1.svangerskapskontroll er som regel mellom 8. og 12.veke, så til lenger du ventar med å ringe, jo "kortare" blir det å vente. Hugsar eg syntest det tok lang tid å vente i første svangerskap, då ringde eg dagen etter positiv test, måtte vente i 6veker eller noke før første kontroll:P No skal eg sikkert til jordmor i morgon, då eg hadde noko blødning eg er litt usikker på. Men ellers ville eg ring ein gong dinna veka for å setje opp time, er 7+0 i dag, så vil gjerne ikkje vere så lang ventetid til første kontrollen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå