Gå til innhold

Hvert år dumpes det hundrevis av katter. Hva gjør du??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest overlord

Jeg gjør ikke så mye, men ei venninne av meg ba Dyrebeskyttelsen om en katter siden de hadde måttet ta livet av den de hadde fordi den angrep barn og var tydelig forstyrret.

Hun fikk nei med begrunnelsen "siden du har tatt livet av en katt som ikke var syk kan vi ikke gi deg et av våre dyr, dessuten bor du for nær veien".

Mulig at katten de hadde ikke var fysisk syk, men den var iallefall syk på sinnet. Selv var jeg redd denne katten i nesten 10 år før den ble så mannevond at den ikke fikk leve lenger.

Når det gjelder vegen bor de i enden av en blindvei med 30 sone. Hovedvegen er 500 m unna.

Jeg har en omplasseringspus som ble sterilisert før jeg fikk henne. For min regning vel å merke. I tilegg støtter jeg den lokale dyrebeskyttelsen med litt fersk fisk dann og vann. Ja også har jeg faktisk levert hele 7 villkatter til avliving (avkom av katter som ble igjen etter noen som flyttet. De var ikke hverken friske eller i stand til å temmes i følge dyrlege og dyrebeskyttelsen).

Hvorfor lurer du?

Annonse

Den mest nærliggende måten jeg kan hjelpe må være å jobbe for å forby katter i vårt boligområde. Færre som skaffer seg katter betyr færre som dumper katter. Og denne oppgaven tar jeg gjerne på meg! Takk for tipset.

Annonse

Jeg steriliserer mine egne, i tillegg har jeg fostret opp kull med morløse kattunger et par ganger, dvs brukt mye penger på vanvittig dyr melke-erstattning, stått opp 2-3 time på nettene og gitt dem mat 2-3 time døgnet rundt første tiden, måtte vaske dem bak med lunken fuktig bomull for at de skal få av seg avføring og urin osv. Så ja, jeg har virkelig gjort mitt for å hjelpe katter i nød. Nå har jeg 3 katter, min egen, pluss to av kattungene jeg ikke klarte å omplassere til et godt og trygt hjem.

Jeg har sterilisert alle mine tre puser. En av dem er en ompasseringskatt som ingen ville ha. Så da tok jeg han til meg. Herlig pus!

Jeg jobber frivillig i dyrebeskyttelsen (vasker brakka hvor kattene er, koser, børster, medisinerer og sosialiserer kattene) jeg donerer penger så ofte jeg kan. Og venner/bekjente kontakter meg om det er hjemmløse katter ute å går. Så hjelper jeg dem med å ordne krisehjem, annonser på nett ol.

STERILISER KATTENE DERES!!!!!!!!

Jeg er superallergisk. Om jeg er hos noen med katt, begynner jeg å klø i øyne og ører og nese, samt uendelige mengder med snørr som oppstår og renner ut nesen min. Så jeg holder meg laaaangt unna alt av katter.

jeg er kjempeglad i katter, alltid vært det! Men når det kommer til katter, synes jeg at nå er det mer enn nok katter her i verden! Kastrer alle katter man ikke bevisst vil avle på, så får vi ned bestanden og blir kvitt alle sjukdommene som kommer av innavl og avl på syke dyr. Nok er nok!

Har fjernadoptert en katt. Tåler ikke katter selv. Dessuten prøver jeg å opplyse og forklare uansvarlig katteiere at absolutt ingen trenger å sette kattunger på pusen sin, og at den aller beste løsningen er kastrering. P-piller er en uting (bedre enn ingenting).

Uten at jeg jobber for det, mener jeg at det bør gis lisens til husdyrhold, slik at man kan luke ut mange av de som ikke har økonomi, evne eller vilje til å ta seg av dyret sitt.

Er støttemedlem i Dyrebeskyttelsen. Og oppfordrer venner og bekjente som har katt til å sterilisere dyrene sine.

Manglende sterilisering og at folk ser på katter som "bruk og kast" og ikke et levende vesen som trenger omsorg når vi velger å ta de til oss er hovedårsakene til at vi har det katteproblemet i Norge.

Jeg pleide å jobbe frivillig på kattesenteret til Dyrebeskyttelsen da jeg var fjortis for snaut 10 år siden, men måtte slutte pga risiko for smitte av min egen pus, samt at hun ble sjalu når jeg kom hjem og luktet haugevis av andre katter. :P Utover det sørger jeg bare for å passe på at min egen katt lever et godt liv. Hun er selvfølgelig sterilisert. :)

....og ja, det er den samme katten. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...