Gå til innhold

Trenger litt navnehjelp, og kanskje litt inspirasjon!=)

Anbefalte innlegg

Om noen måneder får vi en liten guttebass i hus, og har så smått begynt å tenke på navn, men kjære hvor vanskelig det er.

Det er liksom ingen navn som fenger oss skikkelig...

Vi har tenkt litt på Oskar og Martinius, men er litt usikre. Liker egentlig begge navnene godt...Så hva syntes dere?Og har dere noen andre navn dere vil dele med oss?=)...

Takk for hjelpa!=)

Fortsetter under...

Navn er jo veldig smak og behag, og noen navn vokser på deg.

Jeg liker navn idag som jeg ikke kunne fordra for bare et par år siden.

Mitt tips når du skal velge navn på den lille erå velge et navn du er skikkelig ordentlig fornøyd med. Med min første valgte jeg bare et navn fra listen, uten å tenke grundig over det, jeg klarte ikke bestemme meg. Men da jeg fikk andremann brukte jeg god tid, tenkte fram og tilbake. Og jeg er idag svært fornøyd med min yngstes navn, min eldstes navn liker jeg selvfølgelig, men det var ikke den "kjærligheten* til navnet som med sistemann..

Jeg kan komme med noen navn også:

Oliver

Liam

William

Iben

Julian

Robin

Imre

Samuel

Annonse

Hei =) Navn kan være litt vanskelig..skal jo gjenspeile barnets personlighet og passe til både en baby og en voksen mann. Synes alt for mange velger tunge norske navn som høres helt rart ut når du holder opp en nydelig liten baby. Eller navn som igjen er veldig pene på en baby men som blir for veigt / feminint på en voksen mann.. Men her er jo smaken veldig forskjellig og hva man ser på som tunge og hva man ser på som "feminine" navn. Det viktigte er å finne ett navn dere liker og som sagt passer til ungen. Tror det er lurt og ha en del alternativer i tilfelle ungen kommer ut og absolutt ikke er en Oskar f.eks..Tror også i vårt multikulturelle samfunn og i og med at man er såpass mye i utlandet osv at det er lurt å velge et navn som nogelunde går å uttale på engelsk..

Her er noen forslag :

Jeremia

Isak

Emmanuel

Elias

Leander

Jakob

Liam ( tror det var nevnt)

Isaiah

Lykke til med navnvalg og resten av svangerskapet :))

• 2 uker senere...

Oscar er for vanlig etter mitt syn da og et hardt navn. Jeg liker Martinius bedre, fordi det er en mykere klang i det og fordi det er norsk og sjeldent. Det kan jo være jeg liker Martinius best fordi jeg sjøl har en forkjærlighet for navnet Kornelius, og de ligner jo litt.....

Hvis du liker den typen navn har jeg noen forslag

Kornelius (Tar seg best ut skrevet med K)

Laurits

Karelius

Stinius

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...