Gå til innhold

Svigermor kommer ikke i dåpen

Anbefalte innlegg

Jeg har dessverre en meget vanskelig svigermor som har gitt beskjed at hun heller reiser på ferie istedet for å komme i dåpen til vårt barn... Hvordan burde jeg egentlig reagere på det? Samboer blir sint bare jeg nevner det, men jeg mener det er ganske spesielt. Hun er en veldig kald person som det har vært en del konflikter med, men hun var i dåpen til mitt første barn, og det gikk greit.

Jeg er også veldig usikker på om jeg skal be hennes to søstre i dåpen når hun selv ikke er der, syntes egentlig det ble litt vanskelig!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143454115-svigermor-kommer-ikke-i-d%C3%A5pen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

føler med deg !! har på en måte samme svigermor som deg. vi har ikke fått barn enda, men min svigermor nekter å komme i bryllupet vårt, og ønsker å gjøre det hun kan for å stoppe det, for hun er redd for å miste sønnen sin. hun har hatt han boende hjemme og han har gjort alt hun har bedd om hele livet, og vil at han skal bo hjemme resten av livet og gjøre alt hun ber om.

hun behandler meg som dritt, og jeg har sagt til forloveden at så lenge hun gjør det, så kommer hun ikke til å få ha kontakt med vårt framtidige barn, noe han ikke er enig i. så jeg føler med deg i den vanskelige situasjonen. er ikke lett når folk er sånn, desverre virker min svigermor litt verre enn din. men håper virkelig at hun tar til vett og velger familien over en ferietur.

håper det årner seg for deg !!

Hev deg over henne, og ha en fin dåp uten barnets farmor til stede. Søstrene hennes kommer sikkert til å bli glade over å bli invitert, selv om hun prioriterer noe annet.

Det er trist at hun skal være slik, men om dere greier å la være å ta det inn over dere går det bare ut over henne selv...

Du trenger ikke en slik person i dåpen! Selv om jeg skjønner at det er vanskelig at det skal være slik.

Og jeg hadde bedt søstrene hennes, selv om svigermor ikke kommer. La henne reise på ferie! Det er hennes tap!! Ikke la henne få vite at det sårer, lat som om dere ikke bryr dere.

Hei!

Det er lite å få gjort med slikt, du får bare forsøke å heve deg over det som de sier her.

Har selv en svigerfar som valgte å ikke komme i dåpen til nr 1, vet ikke hva han har bestemt seg for nå til nr 2. Ser bare ut til at han ikke har interesse for å komme, men svigermor kommer.

Er lite å få gjort med det, dagen vår ble svært fin allikevel. Jeg valgte å informere min familie om at han ikke kom, slik at det ikke skulle bli noe spørsmål om det på selve dagen.

Inviter de to søstrene om du føler at det er naturlig, uansett om din svigermor kommer eller ikke. Du kan ikke la være å invitere fordi om hun ikke kommer, regner med at din svigermor er invitert men at hun har takket nei. Alle får svare for seg selv.

Ha en flott dag i alle fall og lykke til med foreredelsene=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...