Gå til innhold

Bil til familie på 6...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Vi kjører den lange utgaven av Opel Vivaro :-) Kjempefornøyd - og evig god plass!

Setene er delt inn til 2 foran - tre bak - og enda 3 helt bakerst.

Ypperlig plass til barnestoler/bag - og at man kan sette barna litt fra hverandre så de ikke krangler ;-)

Bak kan man bare vippe vognen rett inn - uten å tenke på å klappe sammen vogna :-)

I tillegg har man plass til sykkel eller en ekstra vogn om man trenger det...

Jeg skal i allefall ikke kvitte meg med den bilen før ungene er MYE større...

Jeg vil absolutt anbefale en Volksvagen Caravelle. Det er en stor bil , men der får dere virkelig plass til å boltre dere om dere skal ut på langtur :) Alle barna har gode seter hvor de sitter trygt og høyt, det er god baggasjeromsplass hvor det er plass til en stor barnevogn uten problemer og de har isofix i alle 3 setene på vår bil i den midterste raden. Vi har 8 seter i vår bil, men det finnes også biler med 9 seter. I vår bil har vi 3 bakovervendte bilseter (besafe izi kid x3 og maxi cosi cabriofix), og det var ikke noe problem å montere dem i bilen. Vi er en familie på 6, og da har vi enda 2 seter ledig om vi får besøk osv :)

Vi er hvertfall kjempefornøyd med valget, og tror vi kommer til å ha bilen en god stund fremover.

Vet det finnes flere "småbiler" som ford s-max osv, men det var uaktuelt for oss å kjøpe en slik bil med tanke på at noen kan kjøre på oss bakfra. Da er det ikke trygt om noen sitter på den bakerste seteraden, for da blir de smadret med en gang :S Det er heller ikke så mye plass om dere skal ta alle med på tur, og det blir lite baggasjeromsplass med tanke på at en vogn skal være med overalt :)

Håper dere finner en bil som passer for dere!

http://www.subaru.com/vehicles/tribeca/index.html

favorittbilen min ! den er så utrolig behagelig , romslig, god sikt både utvendig og innvendig , 7 seter, god bagasjeplass :) knallbil

ellers så har vi altid hatt en vanlig stasjonsvogn selvom vi er 4 barn :)

Hvis S-max'en ikke er trafikksikker er det jammen mange "farlige" biler på veien!

Synes det var et teit argument, hva i alle dager får deg til å si at den er mer usikker enn andre biler?

Jeg kjører selv en Suzuki, og det er da ikke noe større bagasjerom mellom bakdøra og baksetet i den enn i S-max. Jeg kunne ramset opp i metervis her, og det er ikke akkurat biler som blir ansett som trafikkfarlige.

Om jeg skulle kjøpe meg en flerbruksbil i dag ville jeg valgt Peugeout.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...