Gå til innhold

Noen som vil lese klagene mine:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er sykmeldt om dagen,og har så lett for å gå i skapdørene hele tia.Så lyst på noe søtt.Er alene hjemme i dag,og guttungen sover.Det smaker så godt med saftis.Spiser det omtrent hverdag nå.Og jeg burde ikke spise dette.Veier 95 kg nå,og er i uke 31.Jeg veit at det er dumt og at jeg bør spise sundt,men det er ikke lett nei.Greider ikke gå så lange turer lenger heller,for at jeg er så stiv og tung i kroppen.

Så er jeg så nervøs for at jeg ikke steker kjøtt godt nok.Spiste hamburger nå,og steke kjøttet i stekepanna.DEt sto 4-5 min på hverside.Tror jeg kanskje stekte det dobbelt så lenge,på full varme.Men,alikevell er jeg skeptisk.Tørr neste ikke spise ute heller:-(.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann:)

Føler med deg:) Jeg lusker konstant i skapene etter noe søtt... Prøver å bytte det ut med frukt, men det er lettere sagt enn gjort:( Is er knallgodt:)

Snart er vi ferdig:) det må være trøsten:)

Skrevet

Uffda, det høres kjent ut :(

Sist svangerskap var jeg sykemeldt fra starten av til uke 14 pga truende abort, og deretter fullt ut etter uke 25 og frem til termin.

Når man dilter hjemme og er i dårlig form av en eller annen grunn - da er det jo rett og slett ikke til å unngå at man går i skapene. Det er klart du kjeder deg, og spising blir jo på en rar måte en sysselsetting da! Forstår deg kjempegodt, og gjorde da akkurat det samme i mitt forrige svangerskap. Jeg veide 100 kg ved termin, men alle 22 kg jeg gikk opp gikk av i løpet av et år (krevde litt innsats riktignok, men gikk HELT fint!).

Så jeg tenker at du må tenke positivt - saftis er bedre enn fløteis for eksempel :) Kanskje du kan lage dine egne saftis av Fun Light eller lignende lavsukret saft? Det vil jo kutte sukkerinntaket veldig og du kan spise saftis med GOD samvittighet :)

Og jeg forstår også veldig godt at du ikke vil ha et eple eller knekkebrød - det er jo ikke dte man har lyst på når man er godtesyk eller saltsyk! Selv om man burde :-S

Denne gangen er jeg i jobb - dog bare 50%, men det utgjør nok forskjell. Lunsjen spises på jobb, knekkebrød fordi det er det jeg har der, og resten av dagen rekker jeg ikke å kjede meg med en toåring i hus. Hittil har jeg gått opp 5 kg og er i uke 29 - da jeg var i samme situasjon som deg var nok tallet nærmere 15!

Så jeg syns du skal gjøre følgende:

1) skyld på at du er sykemeldt, klar du spiser mer og beveger deg mindre! Helt naturlig, og drit i det andre sier om vektoppgang og sukkernntak.

2) Lag din egen saftis

3) NYT graviditeten og aksepter kiloene. Ingenting å gjøre med de før bebis er ute ;)

Skrevet

Uff, ja.

Jeg har värt fäl i dag.

Spist resten av en potetgullpose, en kvikklunsj, en 3'er rad med sjokolade i skapet, sjokolademelk... I tillegg hadde jeg en ikke spesielt sunn lunsj. Og jeg skulle liksom bli "flink"... Jadda...

Men, men... Jeg gaar snart paa veggen her.. Naa har jeg tatt meg en tyggis og haaper den holder til jeg spiser kveldsmat og gaar aa legger meg. Er vel dritsulten naar jeg vaakner igjen ogsaa ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...