Gå til innhold

Må man ha tillatelse fra barnefar til å flytte nå?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

19:47

Den loven finnes ikke, loven tilsier at den forelderen som velger å flytte unna nærområdet til den andre forelderen, må betale alle reise utgiftene når barnet skal på besøk.

Er kun om den andre parten har prosent ansvar for barnet, at det trengs en underskrift av "besøksforelderen" for å kunne flytte ut av værende komune.

vi har akkurat vært på mekling og spurte spesielt om det, for jeg trodde, jeg evt måtte ha bf sin underskrift for å flytte til en annen by med barnet...men det var ingen regel som sa det sa hun, så lenge vi holdt oss i Norge. Nå tenker ikke jeg å flytte med barnet, siden min mor gjorde det med meg og jeg tilbrakte hele tenåringstida med å ha dårlig samvittighet fordi den ene forelderen alltid var langt vekk- og det tenker ikke jeg å gjøre mot mitt barn

Det er lagt frem forslag om at det skal bli en sånn lov, men så vidt jeg vet er den ikke gått gjennom, enda ihvertfall.

Da er det vel snakk om at man ikke uten videre kan ta med barnet og flytte ut av kommunen uten at far samtykker.

Jeg er av de som ønsker loven velkommen jeg da, synes det er helt forferdelig at en forelder kan ta med seg barnet og flytte fra pappa og hele farsslekten. Dette er en problematikk man må tenke på FØR man får barn.

Men jeg er ganske sikker på at det enda bare er et lovforslag.

Jeg måtte ikke ha noen som helst underskrift fra barnefaren da vi flyttet langt unna. Eneste vi gjorde var å lage ny samværsavtale. Sønnen min er så stor nå så han tar bussen. Men vi deler reiseutgiftene, jeg betaler en vei, og min x på veien tilbake...

I loven står det at den som har den daglige omsorgen kan ta med seg barnet å flytte hvor man vil innenfor Norge.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...