maimora Skrevet 5. august 2011 #1 Skrevet 5. august 2011 I forrige svangerskap begynt jeg med maserier i uke 34, jeg var da flere ganger på føden og jordmødrene sa jeg hadde helt klart rier da ctg var over 90, Var der også i uke 35 og hadde da 1 cm åpning, men det ble aldri noe mer, bare kjempemasse slitsomme maserier. Vannet gikk i slutten av uke 36, da avtok riene helt. Nå er jeg i uke 32, og de siste to nettene har jeg hatt veldig kraftige kynnere med skikkelig tak i ryggen (det har jeg ikke hatt tidligere), det kjennes ikke ut som bare kynnere men heller ikke som skikkelige rier. Jeg bestemte meg tidlig for at hvis jeg skulle få maserier denne gangen også skulle jeg vente med å dra å få sjekket det før det ble skikkelige rier, men så tenker jeg hva hvis jeg får åpning av disse "hva det nå enn er", burde jeg kansje sjekket det? Tenkte å ringe hun jordmora jeg går til kontroller til i dag, men de ga seg i formiddag, så ble så jeg ikke ringte. Vanskelig å forklare hvordan det kjennes ut, men som kraftige kynnere med skikkelig tak i ryggen, slik at jeg våkner om det av natta. Har også hatt skikkelig løs mage i går og i dag. Noen som har erfaring med maserier, eller lignende som kan gi meg litt opplysninger? Må legge til at jeg har aldri gått til termin, første født i uke 34, nr to i uke 36, om det skulle ha noen betydning.
C&L snart m BaBy igjen Skrevet 5. august 2011 #2 Skrevet 5. august 2011 Hei, Ta heller en tlf og få sjekket hva det kan være. Da vet du om du trengerå bekymre deg eller ikke. Håper bare det er kynnere, lykke til:)
MammaSprett Skrevet 5. august 2011 #3 Skrevet 5. august 2011 Jeg hadde helt klart ringt... For om dette i verste fall er starten på en fødsel - så bør du vel få lungemodningssprøyter til bebissen? Lykke til - og om du orker så oppdater oss gjerne :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå