Gå til innhold

Til alle dere andre uperfekte mødre som av og til må bestikke barna med noe å spise på senteret etc...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

her får poden skalken av brødet når jeg skjærer det opp i matbutikken, bolle hvis han er møkklei av å gå på butikker, men jeg må få gjort unna handling til helg osv og kanskje tilogmed en is etter handleturen hvis han er flink. Han er 3 år, og begynten med "bestikkingen" når han var rundt 1 1/2, for da begynte han å motsi alt som hadde med butikker å gjøre ;)

mine er ikke så veldig storkrevende heldigvis så her holder det stort sett med litt saft og mariekjeks i veska. barna er 1 og 4.

noen ganger må det ei nystekt bolle eller vaffel til og andre ganger så lokker jeg med litt pommesfrites når vi er ferdige. men jeg lokker aldri leker o.l. kun snacks.

men er slett ikke hver gang jeg må bestikke dem. bare innimellom og jeg synes det er helt greit!

De får aldri mat som ikke er betalt. Selv om butikken godtar det synes jeg det er så hinsidiges frekt at jeg ikke kan få meg til å gjøre det, men jeg kan godt si at de skal få en is, men de får ikke ta av papiret før vi har betalt.

Jeg bestikker gjerne med leker. :D Så spiser vi heller dersom vi er sultne, sultne barn blir jo gjerne grinete :) Holder også med den andre anonyme som ikke gir barna mat som ikke er betalt på butikken.

Annonse

Bestikkelsene begynte så smått rundt 16-18 mnd.. Liten eske rosiner, litt kjeks, noen druer..

Nå når Hun er 2 så er Hun med på handlingen. Hun får bestemme om vi skal ha røde eller grønne epler og hvor mange bananer vi skal ha.

Jeg har enda med noen druer, kjeks eller annet smått som passer I veska og som Hun ikke kan grise for mye med.

Her er det en soft is som lokker når handlingen er ferdig! =) da er de så snille så sitter pent og venter til det blir is. nå skal det sies at det er veeeeldig sjelden jeg gidder å ta dem med på byen for å handle. handler heller når jeg er alene=)

Jeg måtte begynne å bestikke lillemor da hun var ca 16 mnd. Jeg gir henne druer, knaskegulrøtter, rosiner, eple oppskjært i båter (oppbevarer de i en slik fruktpose så de ikke blir brune), banan, har noen gange med skive i en matboks og av og til kjøper jeg en bolle til henne. Varierer ting fra gang til gang så hun ikke skal bli lei :) Jeg har også alltid en kopp med vann eller en smoothie liggende i stelleveska :) Pleier også å ha litt forskjellige leker i stelleveska som hun ikke leker med ellers, for da synes hun det er spennende når hun har noe nytt å leke med :)

Prøver å gi henne sunne ting, men kjøper henne såklart bolle og mariekjeks også :) Det er lov, og varer bare en periode ;)

Hender en sjelden gang han (2 år) får et rundstykke da vi er i matbutikken og gjør storhandel. Han blir så fort lei av å sitte rolig i handlevogna. Å la han gå selv i butikken er helt umulig, da han spinner avgårde (er alene med han så har ingen til å se etter han i butikken heller), så da blir jeg aldri ferdig med å handle.

Ser ikke hva som er frekt med at han får et runstykke så han sitter stille, bedre det en å ha en hylende unge som nekter å sitte i vogna.

Jeg betaler da for rundstykket når jeg kommer i kasse. Ser det er mange andre småbarnsforeldre som gjør det samme.

Husker ikke når vi begynte med bestikkelser, men gir aldri noe usunt hvis vi bare er på butikken for å handle. Har som regel grove kjeks eller rundstykker. Er vi på lengre bytur kjøper vi noen andre kjeks, kanskje ala safari. Har aldri saft, men kjøper vann med smak.

Annonse

Hender innimellom at veslemor får en is på butikken, men hun vet den skal være betalt før hun får spise den. Bolle er også populært, men det skjer ikke så ofte :) Hun er 2,7 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...