Gå til innhold

Til dere som har hatt keisersnitt, har noen spørsmål.

Anbefalte innlegg

Er det vondt å få fjernet stiftene?

Når fikk dere til å sove flatt i sengen og på siden?

Hvor lang tid tok det før dere klarte å reise dere opp uten å måtte hjelpe til med armene?

Når fikk dere følelsen tilbake i magen? (Jeg er nummen helt opp til navelen)

Når hadde dere sex igjen?

Hvor lenge blødde dere?

Fortsetter under...

Stiftene var ikke vondt - som å nappe øyenbryn kanskje...

Sov flatt og på siden fra jeg kom hjem fra sykehuset. (3 dager)

Fikk igjen følelsen etter ett par uker. (kjente ikke noe fra arret opp til navelen....)

hadde sex etter 4 uker

Blødde i 6 uker (veldig lite de siste to ukene)

Nei, du kjenner jo ikke at de fjernes. Sier jo selv du er nummen til navlen;)

Sover flatt i sengen til natten og på siden. 3 dager siden KS

Er mitt andre og forrige gang var det å reise seg fra senga vanskelig lenge etter jeg kom hjem. Hatt mer smerter i magen denne gangen og sliter selv med søsterhjelp...

Gikk nesten et år før følelsen kom tilbake.

Sex etter 4-5 uker, sluttet å blø før det.

Så fint at det ikke kjennes, jeg er en pingle når det kommer til slike ting :)

Åhh, jeg vil også sove flatt og på siden :) Jeg begynte faktisk å gråte i går siden jeg ikke klarte ligge på siden, vil tro det er en del hormoner i sving. Men jeg forstrakk noe i magen når jeg prøvde å fikk store smerter. Klarte ikke løfte bena mine opp i sengen selv etterpå.

Takk for svar :)

Hadde ikke stifter i det hele tatt, ikke sting heller som var synlig så måtte ikke fjerne noe.

Sov flatt og på siden(og på magen) med en gang jeg kom hjem, 3. natten etter operasjonen altså. Klarte å reise meg selv etter 1,5 dag. Fant en fin tekning der jeg snudde meg på siden og dyttet meg opp med armene.

Fikk følelsene tilbake etter noen uker, husker ikke helt når.

Hadde sex etter 4 uker når jeg var sikker på at renselsen var over.

Blødde i 6 dager. Men merket at ting var litt rart der nede i 3 uker etter ks.

Annonse

Har svart deg lenger opp her;) KS for 3 dager siden.

Nei, det er nok ikke noe galt. Ikke veldig behagelig å snu seg på siden. Ganske vondt faktisk. Men det er fordi du er hoven nedi der og livmora forskyves. Er ikke farlig, og det går over om du ligger litt på siden. Men da er det vondt å snu seg tilbake.

Du må bare rette deg skikkelig ut når du er oppe og går, så klarer du å legge deg flatt også;)

Skal bli flinkere på å rette meg opp når jeg går, skal innrømme jeg valser avgårde som en gammel kjærring. Er veldig dårlig på smerter så med en gang jeg kjenner det gjør litt vondt stopper jeg å forandrer stilling. Presser meg ikke i det hele tatt.

Heldigvis så syns jeg keisersnittet gikk over all forventning, har vært oppegående med en gang. Hadde faktisk flere plager etter vaginal fødsel.

HI

Det var ikke vondt å fjerne stiftene, den ene "lugget" litt, de andre merket jeg knapt i det hele tatt.

Jeg sov flatt i sengen hele tiden jeg, ammet liggende på siden noen timer etter snittet og sov på siden hele tiden. Men tok noen dager før jeg klarte legge meg på magen.

Jeg kan ikke huske at jeg måtte hjelpe til med armene når jeg reiste meg, jeg reiste meg jo fra sofaen med babyen på armen...?

Magen og særlig området rett rundt arret var numment lenge, selv nå 2 år etter snittet er jeg litt følelsesløs akkurat rett under arret. Det klør også en del enda.

Hadde sex 8-9 uker etter snittet, føler meg ikke særlig sexy så lenge renselsen varer!

Jeg blødde i 7-8 uker, men veldig lite siste tiden, mer som misfarget utflod.

Du er helt sikkert ikke unormal selv om du ikke klarer ligge flatt, du sier selv du har lav smerteterskel og er litt "pysete", det er stor forskjell på oss der. Jeg har høy smerteterskel, men er kjempepinglete på mange andre ting, vi er forskjellige heldigvis. Du får bare akseptere at dette synes jeg er skikkelig vondt, og ta smertestillende om du trenger det.

Gi deg selv litt mer tid, så går det seg fint til skal du se.

1 ks:

Fikk ikke stifter, men tråd som ikke ble fjernet (gikk bort av seg selv).

Jeg sov flatt i sengen ca 2 mnd etter ks. Før dette lå jeg på siden og satt nedsunket i sengen.

Reiste meg uten hjelp ca dag 5 tror jeg. Men husker at jeg i laaaang tid etter jeg kom hjem måtte reise meg i "ettapper". dvs sakte humpe meg ut på sofaen før jeg rolig tok et steg om gangen. Gikk med "knekk i ryggen" i allefall i to-tre uker. Denne 6 ukers tiden før du evt kunne trene/løfte o.l. kunne jeg gange med 2 før jeg i det hele tatt følte at jeg orket tankten!!

Følelsen fikk jeg vell igjen relativt raskt (dvs iløpet av de første dagene uten smertestillende tror jeg), men jeg vet om flere som har sakt at dette kan ta veldig lang tid! 1/2 til 1 år.

Hadde vell sex når det var gått en 3-4 uker tror jeg. Føltes som vanlig:),,, litt lugging i snittet bare.

Blødde vell i et par uker.

Ks 2:

Stiftene tok jeg etter to uker. Ikke vondt!! Litt lugging i den ene bare, for der hadde jeg blødd og fått en skorpå.

Sov flatt i sengen dag 3.

Reiste meg uten hjelp dag 2!

Følelsen fikk jeg kjapt igjen også denne gangen.

Hadde vell sex etter to mnd kanskje, når blødningene hadde en dag eller to pause:)

Blødde i ca 12 uker. Myyyyyye!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...