jobber med saken har klart det Skrevet 5. august 2011 #1 Skrevet 5. august 2011 Hei:) Skal søknaden om foreldrepenger sendes til Oslo? jeg som trodde det skulle sendes til det lokale nav kontoret... Ja, jeg er ute i siste liten... hehe
ninairen Skrevet 5. august 2011 #3 Skrevet 5. august 2011 tror at adressen dit du skal sende den, står på arket til oslo en plass tror jeg:)
Lillegull2011 Skrevet 5. august 2011 #5 Skrevet 5. august 2011 Hvis du har funnet søknaden på nett så står d at d skal legges ved et følgeskjema som du finner der. På dette skjemaet står adr.
jobber med saken har klart det Skrevet 5. august 2011 Forfatter #6 Skrevet 5. august 2011 Det kommer opp at det skal sendes til Oslo. Men det er jo så langt unna... Og jeg må sende med dokumentasjon av inntekt når jeg sender søknaden?
Mulline Skrevet 5. august 2011 #7 Skrevet 5. august 2011 Jeg sendte til lokalt NAV kontor... Har ikke fått bekreftelse på at de har fått den, men da mannen min ringte og lurte på noe i forbindelse med inntektsopplysninger sa de i allefall at den var mottatt og skulle behandles. Det er jo det lokale kontoret som skal behandle saken, men med det nye systemet nå skal vel alt innom sentrale kontor. Derfor førsteside i saken og alt inn til Oslo... Hos meg var det jobben som sendte inn inntektsopplysninger til NAV, hør med de hva som er praksis hos dere. Tror det er ulikt fra arbeidsplass til arbeidsplass hva som praktiseres.
Cruella De Vil Skrevet 5. august 2011 #8 Skrevet 5. august 2011 Da skal du nok sende den til Oslo, ja... Jeg går ut fra at du la inn riktig postnummer når du ble bedt om det? Jeg er forresten fra Oslo, og skulle sende til et annet NAV-kontor i Oslo enn det jeg hører til, så kanskje det er et sentralt kontor som tar inn alle sånne søknader? Jeg sendte med en kopi av en lønnslipp som dokumentasjon av inntekt. Jobben din må i tillegg sende inn noen skjemaer, men det vet de sikkert om allerede.
Nosferia *gravid med nr.2* Skrevet 5. august 2011 #9 Skrevet 5. august 2011 Tror nok alle søknader må gjennom samme "papirmøllen" ja, så det lokale kontoret sender det nok bare videre for deg.. Er i allefall slik i andre saker. Lenge leve Nav!
Svins&Småsvansene Skrevet 5. august 2011 #10 Skrevet 5. august 2011 Hei, du kan fint levere søknaden på ditt lokale NAV-kontor. De vil sende søknaden videre for deg til scanning i Oslo med forside med strekkode (den som kommer opp når du henter søknaden på nett). Scanning av alle søknader er noe ble innført blant annet for å forhindre at papirer blir borte i posten/saksgang, og skal ikke føre til noe mer en en to-dagers forsinkelse før lokalkontoret får tilsendt søknaden elektronisk igjen til behandling. Så både å sende til lokalkontoret eller Oslo er riktig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå