Gå til innhold

Når ringer man sykehuset...? (mageknip ++)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Dårlig med søvn i natt pga mageknip.. Har holdt sengen i hele dag, og klarer ikke spise mye. Har gått mye på do i dag.

Smertene sitter ca 5 cm over navelen og har hatt litt "murring" bak i ryggen.

Er dette bare magesjau tro...? Eller er det grunn til å ring til fødeavdelingen...? Har ikke lyst å ringe å syte heller...

Hva ville dere ha gjort...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er absolutt ingen ekspert siden jeg er førstegangs og ikke har veldig mye kunnskap på området... Men jeg har jo lest flere steder at det er bedre å ringe fødeavdeling en gang for mye enn en gang for lite! Ü Første hos deg også? De er i allefall vant med at vi ringer og spørr... Jeg tenker umiddelbart at det ikke er vanlig at smerten sitter så høyt i forbindelse med fødsel, men hva vet jeg? Ring og hør du! Så forklarer du hvordan du har det, også får du ett svar! :)

Skrevet

Hei,

for meg høres det ikke ut som noen fødsel på gang, men jeg er ingen ekspert... :) Jeg ville uansett ringt fødeavdelingen, jeg; det er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite. :) Bare vær obs på at du kan bli bedt om å komme inn når de først ringer (hvis de ikke er sikre på hva det kan være), så greit å være sånn noenlunde klar for en tur innom fødeavdelingen hvis du først ringer. :)

Skrevet

tusen takk for gode svar :)

ja jeg er førstegangsfødende :) tenkte selv det sikkert ikke var noe når smerten sitter så høyt ... men da ryggsmertene kom.. og har hørt at mange får sjau når det begynner å skje noe...

Skrevet

tror jeg ville ringt legen jeg, kan jo bli syk på andre måter når man er gravid, selv om det første men tenker på er graviditeten:) god bedring hvertfall :)

Skrevet

Høres ut som magasjau for meg ;P Er 3.gangs, -ikke mer enn 17 uker på vei med tredjemann, men sitter med litt erfaringer likevel ;) I mine to første svangerskap fikk jeg innimellom helt sinnsyke magesmerter som bygde seg opp mot topper, og kunne nesten blitt forvekslet med rier. Men det viste seg å være magasjau alle gangene, og hadde dette sikkert en gang hver måned i de to siste trimesterene -skikkelig kjipt, og det kom nesten alltid om natta.

Denne gangen har jeg allerede hatt MASSE magasjau, dag som natt, og det er skikkelig ufyselig...og vondt. Men er ikke unormalt at magen og tarmene blir litt ute av sin normale rytme og balanse når man er gravid, ikke minst for deg som er helt mot slutten.

Men det er riktig som du sier, at ofte så kan man merke en økt tendens til løs/dårlig mage (og mageknip) når det nærmer seg fødsel, dette er en naturlig ting som kroppen gjør selv, for å klargjøre seg til det som snart skal skje. Men dette kan du oppleve fler dager før du i det hele tatt merker at fødselen og riene er igang. Tro du meg, du kjenner det når det er rier, og så lenge du ikke har altfor lang vei til sykehuset kan du vente med å reise dit til riene er regelmessige og du har 4 minutter mellom hver (med mindre fødselen starter med vannavgang eller sånt da...). Men tror du kan ta det med knusende ro, prøv å slappe av det du kan den siste tiden før fødsel, sånn at du har mest mulig energi å gå på når fødselen plutselig setter igang :)

Også er det jo riktig som de andre skriver her, er du urolig og bekymret, så ta heller en telefon for mye enn for lite. Vi kan komme med mye synsing og mange erfaringer og meninger her, men vi er jo ikke fagfolk på området og vet jo ikke mer om deg enn akkurat hva du skriver i innlegget, så det beste er absolutt å få snakket med "riktige" folk når du er bekymret/usikker :) Lykke til!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...