Gå til innhold

1.tur til syden med barn 3 og 5 år.Hjelp!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De fleste turoperatörer (Star Tour/Ving/Apollo) har 20 kg per pers + 10 kg haandbagasje. Vet at med Apollo kan man ogsaa betale extra og faa 30 kg bagasje per pers og bedre seter paa flyet.

Om dere velger aa reise med rutefly (f.eks Norwegian eller SAS) og saa bestille hotell separat, kan det väre annerledes da alle flyselskaper har ulike regler.

Naa har jeg ikke barn selv (ennaa) men har jobbet i mange aar som reiseleder/aktivitetsleder/i barneklubbene/sjef paa Blue Village som er Star Tours familiehoteller.

Naar du reiser med to smaa barn ville jeg definitivt valgt enten et Blue Village eller Vings tilsvarende Sunwing for deg og familien. Der finnes det stort sett et utvalg av restauranter, flere poolomraader, underholdning for barn og voksne, og du trenger strengt talt ikke aa forlate hotelomraadet om du ikke vil.

Om du velger all inclusice eller ikke kommer litt ann paa dere og hva dere synes er ok. Noen steder er utvalget veldig daarlig, og man kan kun velge mellom et par restauranter (man kan bli ganske drittlei buffet etter 2 uker), mens andre hoteller har fantastiske restauranttilbud. Dere faar undersöke litt närmere naar dere finner et hotel som virker interessant. Det gaar ann aa ringe til reiselederne paa deres kontor eller direkte til hotellet ogsaa for spörsmaal. De vet bedre enn reisebyraaet hjemme som ofte ikke vet 100% hva de prater om, og vil gjerne bare selge reisen.

Om det er Gran Canaria dere vil dra til, saa sjekk ut Blue Village Bahia Feliz. Absolutt verdt et besök. Eller om dere skulle velge Tyrkia, saa er det "eneste" valget Blue Village Pascha Bay.

Kan dessverre ikke anbefale noen spesifikke Vings Sunwing sentre, da jeg ikke har förstehaands erfaring med dem.

Haaper dere faar en fin ferie.

(Alltid blaa i hjertet)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...