Gå til innhold

Råd om ammeslutt - langtidsamming

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ammer ennå jenta mi som er godt over 2 år, hun er en skikkelig puppejente som kan kose seg med puppen i timesvis bare hun får lov. I alle fall om morgenen! Stort sett ammer jeg morgen og kveld, av og til ellers hvis hun er syk eller veldig trøtt. Føler imidlertid at det er på tide å slutte nå, vil ha kroppen min tilbake! Og hun klamrer seg virkelig til puppen i morgentimene, nytter ikke å løsne henne uten massive protester. Har veldig lite melk nå, så jeg tror det er mest for kosen (det vil si at det nytter ikke å si at puppen er tom, hun suger i vei allikevel).

Har forsøkt å være borte fra henne noen dager, pluss at pappaen har tatt legging en del, men hun har nesten blitt mer desperat etter puppen når jeg har holdt litt avstand. Hun bruker ikke smokk, heller ikke noen kosedyr eller annet, så det er puppen som er kosen hennes. ikke så enkelt å ta den fra henne....

Noen som har tips? Har ikke noe lyst til å gjøre det "the hard way"...hun er så stor at jeg er redd for at hun vil føle seg avvist av mammaen sin...

Fortsetter under...

Har du lest http://ammehjelpen.no/artikkel/55/Ammesluttavvenning ?

Jenta mi er "bare" 17 mnd, men jeg håper å amme henne like lenge som du :)

Jeg kan ikke så mye om 2-åringer ennå, men hvordan er språket hennes? Kan du forklare henne ting, kan hun formidle noe tilbake?

Det er sikkert lurt å bruke god tid, og å prøve å unngå avvenning i "opprivende" faser - tenner, barnehagestart (ungen min er kjempestressa og sjalu for tida, for det har kommet nye barn i barnehagen - hun har gått der et drøyt halvår), sykdom etc.

Håper noen andre har mer konkrete tips.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...