Gå til innhold

Er det noe motstridig i å ta med en gutt som blir 2 år om 3 mnd på kino i 3D?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vet ikke, men vil tro at min gutt på den alderen ville blitt veldig redd av å se på 3d, uavhengig av hva slags film/tengnefilm det var snakk om. Han syntes det er skummelt med hunder feks, og andre dyr og hvis han så de på 3d og virkelig fikk de "opp i fanget" så ville han blitt livredd!

Jeg ville ikke tatt med et så lite barn på kino uansett egentlig. Og hvordan har du tenkt å få plassert de svære 3D-brillene på en så liten nese? Vi vår med minstegutten vår for et par måneder siden, like før han fylte 4 år, og han hadde faktisk litt trøbbel med å få dem til å sitte på nesen under hele filmen. Kino er en ganske heftig opplevelse for barna, det er mye lyd og store bilder. Våre har alle vært 3-3,5 år før vi tok dem med første gangen, og det var skummelt nok. Et 1,5 åring tror jeg kan bli fullstendig overveldet. Men det er min mening da, og vel egentlig ikke helt det du spurte etter ;-)

Jeg må si meg enig med Alva... Har en gutt på 19mnd selv og har ikke tenkt å ta med ham på kino med det første... Storebroren var 3.5 år da han var på kino første gang. Og 3D-brillene blir nok vanskelige å ha på for en så liten tass...

Det er her snakk om biler2 filmen, og han er slik opphengt i biler(cars) at det er sjeldent å se.. Han har sett traileren på filmen på pcn flere ganger enn jeg kan telle og går aldri lei av de i underkant 2 minuttene som traileren varer og er sliten han vil sette seg ned å slappe av litt er det i godstolen sin med cars filmen (den første) på tv. Han er ikke skeptisk på høye lyder, og jeg tror ikke det blir noe problem for han, tror han kommer til å storkose seg.. (broren var av en helt annen type, så han var over 3 år før han var på kino første gang, men da skal det sies at han elska det fra første stund.) Har 3D barnebriller fra forrige kino vi var på med storebror og dem passer greit til han. (Han er ganske stor i hodet) Det jeg mer lurer på er om det ikke er godt for hjernen til dem eller synet. spillmaskiner i 3D f. eks er jo veldig omstridt til barn... Men nå sendes jo biler2 også i 2D her hvor vi bor, men storebror ønsker å se den i 3D, derfor jeg lurer, for til syvende og sist er det jo jeg og min mann som bestemmer hvilket format den blir å se på.

Annonse

Min førstefødte så 3D kino et per mnd før han fylte 2 år. Han hadde ikke noe problem med å se 3D effekten, men dette var en kort kort film, hadde aldri tatt han med på full spillefilm da.

Hadde fint tatt han med på kino hvis jeg trodde han satt rolig lenge nok og ikke forstyrret, men hadde droppet 3D. 3D er slitsomt, og da spesielt for de så.

Dessutten synes jeg kinooplevelsen med dette er oppskrytt. Er jo ikke skikkelig 3D engang, drar mye heller på vanlig 2D, og slapper av uten de irriterende rammene rundt hvert øye.

Det er 7års grense på filmen, så han får uansett ikke sett den. Hadde lyst til å ta med 3åringen her, men siden det er 7års grense på den må man være 4år før se :-(

men hvis dere skal ville jeg helt klart valgt 2d..han kommer ellers til å ta av seg brillene hele tiden, så blir de fettete og han kan ikke se noe uten brillene...var sånn med vår 3,5 åring

Som hønseføtter sa, dere får ikke lov til å ta han med... Det er satt 7 års aldersgrense på filmen (da kan de gå alene) Får gå sammen med en myndig person fra 4 års alder.

Tror uansett ikke det er noe lurt at ta med en sånn liten på vanlig kino, en annen ting med babykino

Tusen takk for svar, har snakket med kinoen og han får lov så lenge vi synes det var greit. Dem har en mindre sal her hvor vi bor hvor dem viser den i 2D og med litt lavere lyd, så om vi vil la han få bli med går nok det bra. Og takk for linkene til deg som sendte dem, hadde lest den ene av dem før og den var noe av grunnen til at vi er skeptiske til 3D. Og blir det så vi tar han med, er det ikke umulig jeg forteller hvordan det gikk (da på vanlig 2D om noen fortsatt skulle være i tvil om det...)

Annonse

Jeg hadde ikke tatt med en på under 2år på cars2. Den filmen er ikke som eneren, den er mye mer voldsom. Vår 4åring syns den var skummel og måtte sitte på fanget deler av filmen. "Fordelen" med en som er under 2år er jo at han ikke vil skjønne like mye og kanskje ikke skjønne at den er skummel...

Den handler forresten om agenter som forsøker å finne ut hvem som ønsker å "drepe" racerbilene ved å få motoren til å eksplodere... Ikke noe som egner seg så godt for små barn i det hele tatt. Vi angret litt underveis i filmen at vi hadde tatt med 4åringen vår. Heldigvis var 1åringen hos besteforeldrene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...