Gå til innhold

Bare lurer litt, fastlegen min er gravid, er det ikke ekkelt og bli sjekket

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vil tro at leger har et litt annet syn på kropp og "ekkelthet" enn hva oss andre er. Er nok ikke sikkert de er like forlegne som hva noen andre kan være heller. Det er jo jobben deres.

Dessuten, det er jo ikke fastlegen som gjør intime undersøkelser. Det får man vel gjort hos jordmor eller gynekolog?

Jeg har ikke blitt sjekket ut nedentil av min fastlege. Kun klemming på magen og lytte etter fosterlyd + måle blodtrykk osv. Og det er jo ikke noe guffent.

Hadde faktisk hatt null problemer med det! Kropp er kropp, og slike omstendigheter finnes ikke seksuelle. MEN, jeg ville valgt en kvinnelig kollega/venninne/bekjent over en mannlig. Det knnok ha noe med at jeg har kvinnelig lege fra før, og føler de vet mer om kvinnekroppen enn en mann, lege eller ikke altså.

Nå er ikke jeg lege, men sykepleier, og vi er jo nesten mer "hands-on" enn legene. Jeg hadde ingen problemer av å bli sjekket og slikt da jeg var gravid, men hadde jeg møtt på noen jeg kjente tror jeg at jeg hadde syns det var litt ekkelt. Men syns faktisk det hadde vært enda eklere som sykepleier å være så tett innpå en bekjent/kollega. Hadde en jordmor jeg kjenner som utførte en ultralyd en gang, og det var ikke noe problem:)

Annonse

Er vel sjelden legen sjekker underlivet under en graviditet? Om det er nødvendig gjøres det på sykehuset eller hos gynekolog. Det er ikke alle som blir "strippet" på slutten av graviditeten heller.

Jeg er selv jordmor og har 2 barn. Synes ikke det er ekkelt i det hele tatt. Vi har nok et litt annet syn på kropp enn de fleste. Og fordelen med å være i yrket er at du kan selv velge hvem du vil ha som lege/jordmor, og da velger en jo en man liker spesielt eller synes er spesielt dyktig.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...