sindre_h85 Skrevet 5. august 2011 #1 Del Skrevet 5. august 2011 Hei Vi skal bli foreldre i november og har begynt å se på barnevogner. Vi er helt blanke, og vet ikke hvilke som er bre/dårlige vogner. Noen her som har noen bra tips? Pris/kvalitet etc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143451899-valg-av-barnevogn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 5. august 2011 #2 Del Skrevet 5. august 2011 Simo, emmaljunga, brio, finns mange typer. Har dere noen kriterier? Jeg kan komme med noen forslag Kombi er forresten en vogn med sportsdel og bag oppå den. Duo er bag som festes rett på vogna og så kjøper man sportsdelen i tillegg. Simo kombi: hatt to simo kombi vogner før og syns de er helt geniale. Det ENESTE minuset er at den er tung å løfte inn i bil osv. Så anbefaler ikke denne vogna hvis dere må løfte mye f eks ned trapp, inn i bil osv. Men den har god demping, stødig, utmerket på vinterføre, lun og generelt stor så varer helt til ungen slutter med vogn. Er også genialt med kombi pga bagen kan bare tas ut mens babyen sover. Kunne ikke vært foruten det. Greit å ta med bag på besøk, bære inn fra vogna, ta med på stranda osv Nypris ca 7-8000. Men får mange fine brukt på finn.no. Eller selges fjorårets modell ut til halv pris om våren. Easywalker qtro: Den kjøpte jeg nå for den veier bare 12 kg ca og blir ganske flat sammenlagt. har problemer med bekken og rygg så måtte bytte ut simo kombi vogna. Den er stødig som en 4-hjuling allikevel om den har mindre hjul foran, grei demping, sportsdelen er lang, fin kjalesje og babyen trives mye bedre i den vogna. Eneste minuset er at det er vanskelig å komme til handlekurven under. Nypris er ca samme som simo. Emmaljunga:her har jeg hørt mest om citycross. har ikke hatt den selv. Men folk sier den er veldig lett og bra. Er ikke sikker på pris men vil anta den ligger på det samme som de andre. En veninne har emmaljunga edge duo og er fornøyd. Men hun hadde problemer med å få en voksipose og ungen nedi bagen. Ble veldig trangt. Håper dette hjalp litt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143451899-valg-av-barnevogn/#findComment-143452374 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. august 2011 #3 Del Skrevet 5. august 2011 Jeg har hatt endel vogner, og først må jeg si at Emmaljunga sin edge duo er en av de største på markedet. Min gutt var lang og han hadde god plass oppi bagen med pose...så skjønner ikke at den ble trang slik som hun over her sier? City crossen derimot er mindre! Prøvde en city cross når mini var 7 mnd, han hadde da ikke plass i bagen. I edge bagen hadde han fortsatt god plass. Emmaljunga edge er en stor og romslig vogn. Den er stødig og god, men kan bli litt tung. City crossen er lettere. Da vi gikk over til sportsdelen fant jeg ut at vi ønsket en vogn som ikke var så tung, og som hadde svingbart forhjul. Kjøpte først en brukt TFK joggster twist som var to år gammel. Var ikke fornøyd med denne i det hele tatt, så solgte den ganske fort. Den var rustet på mange skruer og brems, var stor og ruvende, også ble jeg gal av glidelåsreguleringene i ryggen. Bytte fra TFK til en Mountain buggy urban jungle 2011 modell. Denne er jeg super fornøyd med og kan anbefale på det sterkeste! Har ikke prøvd den med bag, men har planer om det. Vet bagen ikke er av de største, men på str med bagen til city cross. MB er i hvertfall den beste vognen jeg har prøvd. Lett å kjøre, lun og god kalesje som dekker godt for solen, stor og romslig handlekurv ++. Eneste minuset er vel at den ikke kan snues mot den som triller. Ellers ser feks teutonia beyou!, mistral s ut som gode vogner Har ikke hatt dem selv, men har lest endel og sett på i butikken Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143451899-valg-av-barnevogn/#findComment-143453347 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå