Gå til innhold

Spørsmål til de som har tatt keisersnitt. Håper noen kan hjelpe :)

Anbefalte innlegg

Det er fire dager siden jeg tok keisersnitt og det har gått veldig bra, allerede dagen etter var jeg oppe å dusjet.

Har nesten ikke hatt smerter og har ikke trengt så mye smertestillende.

I går fikk vi komme hjem.

Endelig skulle jeg få legge meg i egen seng, la meg ned å skulle rulle meg over på siden. Men det gikk ikke, fikk vondt med en gang. Fikk litt panikk å prøvde å legge meg over på andre siden. Det gikk heller ikke. Mannen ordnet med dyner som støtte bak ryggen så jeg har sovet halvsittende i natt.

Men nå er jeg satt tilbake, har problemer med å gå opp trappen da jeg føler jeg forstrakk noe inni magen, det gjør vondt å løfte bena og mannen må hjelpe meg å løfte bena mine opp i sengen.

Er dette vanlig? Trodde liksom det skulle bli bedre å bedre. Kan det være at jeg bare har ''forslått'' meg litt da jeg prøvde å legge meg på siden eller kan det være noe mer alvorlig. Er ikke vondt når jeg ligger eller sitter i ro.

Når kan jeg regne med at jeg klarer å sove liggende i sengen, altså helt flatt og på siden?

Fortsetter under...

Hei. Jeg også ble veldig overrasket over hvor vondt det var etter flere dager. Jeg heller trodde jeg ikke trengte de smertestillende. Plutselig følte jeg at noen stakk meg med kniv. Jeg kunne plutselig stå fast midt i trappen med smerter. Det gikk over etter 3-4 dager hos meg.

Ikke ha noen brå bevegelser og ta det rolig, og ta smertestillende :-)

Lykke til :-)

Det gjør vondt etter keisersnitt ja. Husk at det er tross alt en operasjon.

Ta det med ro og lær deg og kjenne dine begrensninger, lytt til kroppen din. Går fort over dette.

Har hatt to keisersnitt selv.

Du har nok fått mer/sterkere/mer langtidsvirkende smertestillende på sykehuset enn du har tenkt over.Jeg husker at jeg fikk en pille en morgen, som så ut som en paracet, men som virket i bortimot 12 timer.

Ta smertestillende, ta det med ro, og gi det tid. Du hadde en stor og omfattende bukoperasjon for fire dager siden. Det kan ta uker før du klarer å ligge sånn du ønsker, det kan også gå fort, men innstill deg på å være tålmodig.

Tusen takk for svar damer :)

Ble litt overasket rett og slett. Hadde jo til og med planlagt å dra litt på salg på en lekebutikk i dag, men det har jeg overlatt til gubben og de andre barna, jeg og babyen holder oss hjemme å tar smertestillende. Har plassert meg i sofan med fjernkontrollen og dataen i fanget :)

Da får jeg bare prøve å være tolmodig. Betryggende å vite at det er vanlig. Ble bare så redd når jeg plutselig ble verre av å komme hjem :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...