Gå til innhold

Jeg har så vondt i magen...Og er så oppblåst. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer vel helt an på hvorfor du er oppblåst det?!?

Biola har ingen umiddelbar virkning, men miljøet i magen blir litt bedre. I tillegg inneholder Biola kun en brøkdel av de sunne melkesyrebakteriene slik at et supplement med Bio Dophilus o.l fra helsekosten er jo lurt.

Hvis du har en mage- tarminfeksjon så vil jo ting kanskje ta litt lenger tid. Hvis det er noe du har spist så vil det jo bli bedre hvis du får kommet deg skikkelig på do.

Vil bare legge til at vi har hatt en mageinfeksjon i sommer som varte en stund på oss begge og symptomene var som du beskriver. Vond mage, oppblåsthet og noen dager med feber innimellom. Vi er bra nå, og legen mente vi var blitt smittet med noe. Ingen diare eller oppkast.

Ja, det er klart det kommer an på det. Jeg aner bare ikke hvorfor, burde nevnt det.... Kommer meg ordentlig på do, men det hjelper ikke noe, like vondt etterpå...

Har ikke hatt noe feber, men veldig vondt i magen og oppblåst hele tiden....Kanskje det er noe sånt, håper virkelig det går over snart...Gikk det over av seg selv hos dere eller måtte dere få medisiner?

Annonse

Akupunktur kan ofte hjelpe på sånt!

Ikke spis sukker (da kan de "dårlige" tarmbakteriene og evt candida blomstre opp og gi mye luft). Du kan også prøve å kutte ut hvetemel, mais og melk i et par uker og se om du blir bedre. Deretter kan du introdusere en og en av de matvarene på nytt med noen dagers mellomrom og se om du da blir verre igjen.

Candida kan gi mye luft i magen. Da kan du i så fall bruke Floracin over lengre tid i tillegg til BioDophilus-tarmbakterier. Men ikke begynn med Floracin uten at du har funnet ut om det er candida (kan gi enda mer luft om du ikke gjør det riktig). BioDophilus som en over nevnte kan og bør du begynne med umiddelbart :)

Sjekk om det finnes en akupunktør som også er god på kost og ernæring i nærheten av der du bor.

Hvis problemet ikke endrer seg etter 3-4 ganger hos akupunktør hvor du også følger det over ift kost/tilskudd, så ville jeg tatt en sjekk hos lege.

Hvis du trenger å få fart på magen så drikk mye vann og beveg deg. Kok varmt vann og ha i sitron, får alltid fart på magen min. Men hvis det er en infeksjon du har så hjelper det vel ikke. God bedring :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...