Gå til innhold

Har alltid sagt jeg vil kalle gutten min...

Anbefalte innlegg

Joel. Synes det er et nydelig, gammelt, bibelsk navn. Men nå er Ferdinand også langt oppe på listen, og jeg heller i grunn mer mot det akkuratt nå. Er ikke gravid enda, men synes det er veldig gøy å tenke på navn.

1) Hva synes dere om Ferdinand? Jeg synes det er nydelig. Ferdinand eller Joel?

Er veldig glad i Jacob, Torvald, Henrik, Johannes, og Sverre også, men synes de er litt for vanlige. Tror jeg har bestemt meg for å velge navn som ikke er så vanlig, og det fins jo mange fine.

Matteus/Matheus

Ferdinand

Joel

Levi

Selmer

Torvald

2) Har dere flere forslag til guttenavn som ikke er så vanlige?

Fortsetter under...

Gjest Hercule Poirot

Torvald er ikke direkte vanlig for tiden, og et navn som absolutt bør komme til heder og verdighet igjen! I alle fall det helt klart beste på listen din.

Unngå i alle fall Ferdinand, det er pinglete og veikt. Jeg synes det også gjelder Matteus til en viss grad, da er Mathias mye bedre, men er vel litt oppbrukt. Joel er også veikt og anonymt.

Levi er enkelt og greit, men jeg synes det er intetsigende. Selmer er det nest beste på lista di, solid og godt, men altså: Torvald er en absolutt vinner.

Liker verken Joel eller Ferdinand. Joel synes jeg ganske enkelt ikke er noe pent og Ferdinand blir bare okse for meg, i tillegg synes jeg det er litt feminint.

Matheus er nydelig. Selmer klarer jeg ikke å like, synes ikke det lyder som et navn... Levi er ok. Torvald er fint, fortjener oppmerksomhet.

Liker best Torvald og Matheus av navnene du nevner:)

Annonse

Av alle du nevner er Jacob, Henrik, Sverre og Torvald definitive vinnere. Selmer er ok, men jeg liker Helmer bedre. Johannes er ok, men litt langt for min smak. Ferdinand er veldig langt og pompøst. Joel, Levi og Matheus er bare veike og uten substans i mine ører.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...