Gå til innhold

Inspirert av innlegget om dårlig kundeservice hos Jysk. Hvor synes dere det er BRA kundeservice?


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vanskeleg å svare på det og nemne kjedebutikkar generelt, men eg bur i Bergen og her må Strømpesalongen på kjøpesenteret Galleriet nemnast. Det er ein bitteliten butikk som sel kvalitetsstrømpebukser (Wolford, Falke, MP og liknande), dei som jobbar der er ubeskriveleg flinke.

Kanskje ikkje særleg til hjelp for deg som bur på Lilleaker, då men.. :-) Du får ta turen om du er innom Bergen ein gong.

Det er stort sett alltid meir tilfredsstillande å handle i små og uavhengige nisjebutikkar enn i upersonlege butikkar som Jysk som eg såg nemnd her tidlegare i kveld, Plantasjen etc. Har også lest særs mykje dårleg om Barnas Hus.

 

Jeg bor i Trondheim og jeg vil bare si at jeg bare har opplevd svært god kundeservice i Jysk-butikkene her. De smiler og sier hei når kundene kommer, og er veldig hjelpsomme. Har hørt mange som klager på Jysk, men jeg har ikke opplevd det så det kommer nok an på den enkelte butikk...

Jeg får stort sett god service overalt, jeg smiler og forklarer eventuelle problemer, og de aller, aller fleste gir da god service tilbake.

Jysk er et av de stedene jeg har fått fantastisk service faktisk, men handler der svært lite fordi kvaliteten er dårlig. Ikea gir fantastisk serivce osv.

:-)

Jeg synes nesten alltid at jeg får god service, og det er ingen forskjell på kjedebutikker og små uavhengige. På Lefdal er de f.eks veldig hyggelige, hjelpsomme og imøtekommende. Selv kjedebutikkene må spille på kundeservice i dag, for ingen av dem er unike - du kan alltid finne det samme eller nesten det samme en annen plass til samme pris. Derfor må de bedrive service.

 

Men så er jeg også selv en hyggelig og blid person som spør om ting på en hyggelig måte, og som klager på ting på en hyggelig måte. Jeg har dessuten full kontroll på lover og regler og vet hva slags rettigheter jeg har som kunde.

 

Jeg har stått bak folk i kassa eller ved kundeservice disker som nok føler at de får dårlig service, men det er gjerne fordi de selv oppfører seg som drittunger eller mener de har krav på ting som de ikke har krav på.

 

Men får jeg ikke god service, så går jeg ikke tilbake ditt igjen eller jeg gir beskjed til høyere instanser om hvordan jeg har blitt behandlet. Men ofte er ikke dårlig service noen trend fra butikken, men enkeltansatte som kanskje burde hatt en annen jobb.

Annonse

Trikset er å være en hygglig og grei kunde, så får man bra service..

Jobber i butikk, å må innrømme at det ikke er særlig lett å være veldig hygglig å hjelpe en kunde som ikke klarer å ha en normal folkeskikk når en klager, skal levere noe tilbake, klage på en pris osv..

Dummeste jeg hører: kunden har alltid rett.. Det var sikkert en grei regel en del år tilbake i tid. Men så bortskjemte som folk er nå, funker ikke den regelen lenger.. Folk er rett og slett blitt for frekke...

 

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...