Anonym bruker Skrevet 4. august 2011 #1 Skrevet 4. august 2011 hei jeg lurer på om noen kan ta seg litt tid til å hjelpe meg? jeg vurderer (har vel egentlig bestemt meg) for å reise til danmark for å prøve å få et barn til, men det er så mye jeg lurer på... hvilke klinikk anbefaler dere? jeg går nok for anonym donor.. hvor mye betaler dere alt i alt for et "vanlig" forsøk? jeg har også sett litt på IVF men lurer på om noen kan fortelle meg om dette med egne ord? er denne metoden mer effektiv hvis man ikke har noen plager som PCOS osv? vet jo at dette er mye dyrere men hva gjør man ikke... er det noen som har prøvd hormoner for å øke sjansene? mange spørsmål dette, men jeg vil gjerne ha svar fra noen som har vært gjennom dette og som vet hva det vil innebære... håper noen tar seg tid til å svare. . . klem fra foreløpig
Håpefull38 Skrevet 5. august 2011 #2 Skrevet 5. august 2011 Hei! Jeg har gått gjennom mange inseminasjoner og mange IVF, holder nå på med et fryseforsøk. Jeg startet først på Stork, hadde ikke undersøkt andre klinikker. Stork er en flott jordmorstyrt klinikk med hyggelige folk som tar seg tid til deg. Etter inseminasjonen får du ligge en stund med rolig musikk i bakgrunnen. Stork er noe dyrere på inseminasjonene enn legedrevne klinikker. Jeg byttet over til CFC etter 3 inseminasjoner på Stork. Følte de kunne hjelpe meg mer i og med at jeg hadde stoffskifteproblemer samt en stor muskelknute på livmora. Men der føler man seg på et samlebånd. Kjapt inn og kjapt ut. Tar vel 5 min fra du kommer inn til du er ute igjen, men du får gjort det du er der for. På CFC koster inseminasjonene 2300 d.kr. Det er billig. Så kommer reise og evt opphold i tillegg. Jeg hadde tatt 3 inseminasjoner da jeg lurte på om jeg skulle bytte over til IVF. Du har større sjanser for å bli gravid, men MYE dyrere og tøft for kroppen. Etter konsultasjon med legen der, så mente han at jeg skulle prøve 2-3 insem til før IVF. Brukte noe hormoner også. Det han anbefaler er 3 inseminasjoner uten hormoner og 3 med hormoner før man går over til IVF. Etter 2 insem til mente han jeg skulle over på IVF. Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men du har fått barn før så du vet at du kan bli gravid. Så jeg tror nok de anbefaler deg å forsøke med inseminasjoner først. IVF koster ca 40.000 for et forsøk med medisiner, reise og opphold.
Nutte87+ februar spire! Skrevet 5. august 2011 #3 Skrevet 5. august 2011 Hei =) Vi har brukt Dansk Fertilitets Klinikk og betalte 3700 DKK pr forsøk =) Jeg vet at på CFC, så koster det 2300 DKK pr forsøk. Men på den klinikken vi var på, så følte vi oss godt tatt vare på og de var utrolig behjelpelige i person, tlf og mail =) Så blir å fortsette der selvom det koster litt mer. Den klinikken vi brukte samarbeider også med en lege på Majorstua, så om man skulle trenge litt ekstra hjelp osv. så kan man gjøre alt der før man drar til Danmark. Noe jeg syns var veldig kjekt om vi måtte ha litt mer hjelp =) Første gang vi var der, så fikk jeg eggløsning sprøyte. Det ble desverre en kjemisk graviditet, men på 3 forsøk gikk det =) da uten noe form for hormoner, men ble inseminert rett før eggløsning den gangen =) Så jeg tror dem helst vil prøve uten hormoner først =) Ønsker deg masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 5. august 2011 #4 Skrevet 5. august 2011 tusen takk for svar begge to:-) var veldig greit å få en liten innføring i dette. jeg har en datter fra før så vet jo at jeg i utgangspunktet skal kunne bli gravid, men en vet jo aldri hvor lang tid dette tar....;-) Nå er jeg i den heldige situasjonen at jeg har en fantastisk fastlege som er helt informert om mine planer,og han har sagt at han kan ordne med eggløsningssprøyter om jeg ønsker å prøve det fra starten av. hvordan er fremgangsmåten med disse sprøytene? Jeg bor i midt-norge så er ikke så enkelt å forholde seg til en lege på østlandet;-) hvor ligger f.ø.klinikken CFC? å hvordan går man frem for å kontakte dem? jeg har ikke tenkt å starte med evn forsøk før i mars/april pga vil ta meg god tid med dette samt gjennomgå en skikkelig helseundersøkelse først (synes det er greit å vite at alt er i orden;-) (jeg er forøvrig 29 år og min datter er 5! :-)
Håpefull38 Skrevet 5. august 2011 #5 Skrevet 5. august 2011 CFC ligger på Nørrebro i København. Du ringer dem bare og ber om å få en prat med en av legene. Det koster ingen ting. Men når du skal ha samtale med dem: Ha alle spørsmål klare, for her går det fort! Du vet ikke ordet av det før de har sagt hei, og lagt på! Hvis du ikke har sett hjemmesiden deres, så er den: copenhagenfertilitycenter.com. Masse informasjon der. Siden du er så ung og har fått barn, vil jeg nok tro at de anbefaler inseminasjon først.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2011 #6 Skrevet 6. august 2011 Bare tenkte på en ting Håpefull: vil du egentlig anbefale cfc etter alt hva du har måttet gå igjennom med dem. Og du er ikke alene om å ha blitt behandlet dårlig. Selv hadde jeg aldri valgt cfc. Faktisk er cfc nederst på min liste etter dårlig oppfølging der.
Håpefull38 Skrevet 6. august 2011 #7 Skrevet 6. august 2011 Ja, til inseminasjoner var det helt greit å være der. Men ved langvarig prosess(med IVF etter flere insem) med diverse problemer/utfordringer som jeg har(medisinske), så hadde jeg ikke anbefalt dem. Det er jo en del folk som er fornøyd der også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå