Gå til innhold

Noen som har peiling på kattepuser her?

Anbefalte innlegg

Minse pusen vår ble kastrert for ca 2 mnd siden. Nå mens vi har vært på ferie så har naboen passet dem, matet dem etc. Vi har en katt til som er litt eldre enn denne pusen også. Det som nå har skjedd mens vi har vært borte er at den minste pusen har gjort fra seg i gangen et par ganger, altså da kun vært inne i få timer ( vi har i tillegg kattedo) dette har han aldri gjort tidligere. Noen som vet hva årsaken kan være?

Vi er ikke tilbake fra ferie før på søndag ....Bekymret kattemor..er det trass? Savner han også?? Hvorfor gjør han det??

Fortsetter under...

Naa er jeg ingen expert, men vi hadde et himla liv etter aa ha värt paa ferie i to uker.

Vi hadde en i familien som kom aa saa etter katten hver dag, men naar vi kom hjem var katten helt merkelig. Han ble syk ogsaa.

Veterinären sa at han led av stress, og at vi bare maatte ta tiden til hjelp og "väre der" for katten.

Du skriver ikke noe om hvor gammel katten din er men siden den er ny-kastrert saa tipper jeg et sted mellom 6-9mnd? Da er den jo ganske liten ennaa, saa det kan väre baade savn, trass og redsel.

Naar dere kommer hjem saa kan det hende at han ignorer dere en stund. Dette gaar over. Men om det skjer saa er nok "ulykkene" i gangen trass :)

Har selv kommet hjem fra ferie og blitt fullstendig ignorert av katten, og en annen gang koste og "purret" han hele natten :)

Som sagt, jeg er ingen expert. Det her er bare noe jeg har erfart.

Haaper den blir glad naar dere kommer hjem, og at det ordner seg.l

Han vil bare ha flokken sin tilbake på plass. Alle tror at katter er einstøinger, som ikke liker sosial omgang. Men det stemmer bare ikke.

Jeg har hatt katter hele mitt liv, og vet at de er sosiale vesen som ser på menneskene de bor med som sin flokk. De kan drite inne, forsvinne de dagene en er borte, og alt mulig, bare som en reaksjon på at livet ikke er vanlig de dagene menneskene til katten er borte. De vil bare ha hverdagen sin tilbake, med koser, mennesker og alt sammen. Og jeg er ikke en som "overforstår" dyr. Jeg har bare den erfaringen med alle katter gjennom mitt liv. Og det er vel ca 10 stykker etterhvert..... Alle har vært på samme måten, også den vi har i dag. Han er bare litt mer ekstrem enn de andre jeg har hatt ;) Nesten som en hund, vil jeg si :)

Det er ikke lett å reise fra dyrene sine, og jeg syns det er flott at dere har noen som slipper dem inn og ut hver dag(eller har dere bare en katteluke?), slik at de får være i sitt hjem mens dere er borte uansett om de driter litt her og der, eller ikke :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...