Gå til innhold

Trenger trøst og oppmuntring etter barnehagestart

Anbefalte innlegg

Nå tenker jeg at dette går aldri. Datteren min skrek og skrek og skrek når jeg gikk i dag. Og alle som sier at barna gir seg når man går. Det stemmer ikke. Jeg var borte en halvtime og hun hadde skreket hele tiden. Hun er akkurat et år. Ingen av de andre barna skrek. De bare vinket pent hadet og fortsatte og leke. Hun illskrek når jeg la henne i barnehagen også. De andre la seg pent nede i vognen. Vet man ikke skal sammenligne, men virker som om hun blir "problembarnet" der og det gjør litt vondt i mammahjertet. Har dere noen solskinnshistorier om hvor fint det har gått på tross av en skjev start? Trenger det nå kjenner jeg:)

Fortsetter under...

Kjære deg:)

Det er 1 dagen eller 2 dagen hennes ,gi henne litt tid.

Hun er jo bare 1 år så du kan ikke forvente at hun ikke skriker. hun er jo vant å være sammen med deg/dere foreldre og så klart hun blir lei seg/hysterisk når du går fra henne på en helt ukjent sted.

Gi henne litt tid så skal du se at dette vil gå seg til, det er jeg heeelt sikker på,

gutten min skreik han også men etter litt når han ble kjent og ble trygg så ville han ikke hjem når jeg hentet han:)

ikke bekymre deg,hun er ikke noe problembarn. hun er bare usikker og redd men dette er bare en fase:):)

lykke til:)

Vår yngste slet eller var umulig da hun begynte i barnehagen. Vi brukte 5 dager på innkjøringen. Det var ikke så morsomt, men fra dag 5 var det helt problemfritt. Hun ser ut til å være den tryggeste ungen på avdelingen. Aldri noe problem å levere, knapt nok tid til en klem når vi går.

Jeg har jobbet i bhg i snart 7 år og da på småbarnsavd. Og jeg har vært borti mange barn som har vært slik du beskriver din datter. Det har gått bra med dem alle sammen og de er ikke noe "problembarn" :o)

De trenger bare litt lengre tilvenningsperiode for å finne trygheten.

Det er en liten stund det kan være litt vanskelig og de i bhg gjør sikkert

sitt for at hun skal bli trygg.

Nå vet ikke jeg hva tiltakene i din bhg er for at hun skal bli trygg, men hos oss gjør vi det slik:

* alle barna har sin primærkontakt, det er for at de skal ha en voksen å bli kjent med og trygg på. Så blir de kjent med de andre voksene etterhvert.

* Bruker de koseklut, smokk, bamse o.l så får de lov til å ha det hele tiden i begynnelsen.

* Jeg har vært med på at ett barn måtte sitte i vognen sin hele dagen de første ukene. Der var hun trygg, så hun satt i vognen å spiste, fikk litt leker å leke med i vognen,de eneste gangene vi tok henne ut var når hun skulle få ny bleie.

Etterhvert så gikk hun ut av vognen, men holdt i den med hånden, så kunne hun leke ved siden av vognen og til slutt så var hun trygg i bhg.

Så vi prøver alltid å finne en måte barna skal bli trygge på, det gjør de helt sikkert i deres bhg også.

Men jeg vil råde deg til å prate med de ansatte i bhg om dette, så finner dere helt sikkert en bra løsning sammen som funker for din datter.

Jeg kan også si at alle de barna som har hatt en tøff tilvenning ble sikkelig bhg barn etter noen uker :o) Flotte barn alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...