Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 3 år - ca 15 kg. Sitter nå i Besafe sete (0-20 kg) bakovervendt. Lillebror på 9 mnd må nå ha ny bilstol. Ser for meg at 3 åringen skal sitte bakovervendt i alle fall et år til...Er usikker på hvilket sete jeg nå skal kjøpe...? Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Besafe setet går bare til 18kg bakovervendt, så om du ønsker at barna skal sitte lengst mulig bakovervendt ville jeg da kjøpt et sete som går til 25kg bakovervendt. Da kan lillebror overta besafe setet nå, og støresøster få et nytt som går til 25kg. Når hun må over i beltestol, så har du fortsatt et bakovervendt setet som går til 25kg bakovervendt. Du har da muligheten til å ha lillebror bakovervendt minst like lenge som støresøster :)

Av seter som kan brukes bakovervendt til 25kg, så ville jeg sett på blant annet Britax Two Way Elite og Britax Multitech. Dette er to seter som ikke gjør det bra i tester forovervendt (kombiseter), men som gjør det bra bakovervendt og som jeg har sett flere som har større barn bakovervendt bruker. Har forholdsvis lang rygg i setet.

Brukte selv Britax Multitech til eldste her bakovervendt til hun fylte 5år. Hun hadde da fortsatt god plass, og var en helt gjennomsnittelig 5åring. 110cm og 19kg.

Skrevet

Jeg har en jente på snart 4 som har et britax multi tech sete montert bakovervendt. For meg er det veldig viktig å ha henne bakovervendt så lenge jeg kan og siden hun fortsatt har bra plass til beina og ikke har nakkestøtten på øverste nivå ennå, så jeg regner med at hun blir sittende bakovervendt til hun blir cirka 5 år. Har ikke tenkt til å snu britax setet, men kjøpe en beltestol når den tid kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...