Gå til innhold

Barnevogn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo et hav av modeller, merker, antall hjul og utseende!!!

Har dere bestemt dere hvilken vogn dere skal ha?

Og hvorfor? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er så glad jeg slipper å tenke på det :)

Bruker vogna til 1.mann, en OTH Urban jungle - 3 hjuling.

Skrevet

Jeg har veldig lyst på tfk twister jogger med hardbag. Grunnen til at jeg vil ha denne vognen er at den er veldig fin og med stor bag. Det er ikke en veldig stor og klumpete vogn. Den ser elegant ut og er lett å trille. Har hørt mye om den, og det virker til at folk er veldig fornøyde:)

Med nr 1 hadde jeg simo duo. En helt ok vogn, med veldig stor bag. Hadde plass til voksi-pose i den. Jeg likte den ikke pga jeg syntes det ble for mye fjæring i den så den gynget kolosalt når man trillet over humper osv. Veldig stor og tung og var vanskelig å få ut og inn av bilen.

Men nr 2 hadde jeg emmaljunga mondial. Var meget fornøyd med denn vognen som bagvogn. Bagen er stor og vogna ser veldig fin ut. Fjæringen er perfekt. Men når det skulle legges inn i bil måtte bagen tas av først og under stell/bag måtte legges inn separat. Ugunstig når det var dårlig vær ute. Nesten like tung som simo sin, men allikevel lettere å trille. Når vi skulle skifte over til sportsdel syntes jeg den ble for stor så vi gikk til innkjøp av emmaljunga scooter som er en veldig grei trille:)

Hadde også quinny freestyle til begge som jeg var veldig fornøyd med. Prøvde den aldri med bag, men anbefaler denne på det sterkeste. Minuset med denne vogna var at den var ganske smal, så jeg måtte bruke en annen pose pga det ikke var plass til voksi-posen.

Ble et veldig langt innlegg, men håper du har nytte av mine erfaringer :)

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Vi har en Basson vogn, helt herlig vogn altså <3 Nå skal sønnen vår starte med sportsdel, og da har vi like greit kjøpt oss en Creeps sportstrille :) Den er utrolig god å trille :) <3

Men nå må den vike, Sønnen vår er ikke mer enn 12-13 månder før nr 2 kommer.

Vet allerede hvilke vogn det blir denne gangen, en EasyWalker søskenvogn! Genial vogn. søskenvogna har 4 hjul, hvor de to fremmere kan stå fast, eller "låses opp", så de er lettere å trille. Kan ha en hardbagg og en sports del samtidig, og de kan vende hver sin vei. Man kan også feste bilsetet til babyen rett på vognramma, fremfor hardbaggen. Er lenge til vi skal kjøpe vogn enda, men er helt klart at det blir den vogna gitt :) Og den blir Brun ;)

Skrevet

Hvis man skal ha kombivogn anbefaler jeg å se på vogner der man kan med et enkelt grep snu håndtaket på vogna. Slik at hvis ungen er våken, kan han/hun sitte og se fremover, og hvis han/hun sovner eller er trøtt, kan man snu den sånn at de ser bakover/på den som triller. Litt vanskelig å forklare. Vi har ikke sånn vogn, og det har jeg angra på siden jenta mi ble født for 2 år siden...

Skrevet

Jeg skal ha Emmaljunga Edge Duo med fargen brun =) Så skal jeg ha aliminum understell =) blir å dra til sverige i høst for å kjøpe =))

Skrevet

Vi kommer til å bruke vognen til 2-åringen på nytt. Det er en Teutonia Mistral med fire store hjul. Lett vogn, enkel å legge sammen og putte i bilen, kan snus med et enkelt håndgrep, kort sagt veldig fornøyd. Eneste aberet med den er at den er litt lav og at bagdelen ikke er spesielt romslig. I tillegg har vi luftdekk, noe som er bra på snøføre, men de kan punktere... En smule kjipt på trilletur, believe me... :) Vurderer å bytte hjul før nestemann kommer.

Skrevet

Vi har Emmaljunga Edge duo etter 1.mann. Vi stod mellom Simo og Emmaljunga og jeg synes Emmaljunga har kommet lenger i forhold til utvikling av funksjonalitet og eleganse. Som kommentert over har denne vognen et slikt håndtak hvor vi bare vipper over på den andre siden. Tror de kalte det teleskop-håndtak på butikken. Vognen er romslig (vi fikk plass til saueskinnsposen i bagdelen). Litt stor når den legges sammen så den funker ikke i liten bil som vi hadde da. Vi er veldig fornøyd og dette blir nok hovedvogna til mini også. Siden det blir bare 15 mnd mellom barna har vi også tenkt å få tak i ei Titanium søskenvogn til turer hvor begge barna skal være med.

Så i bunn og grunn anbefaler jeg Emmaljunga Egde Duo, men TFK er også fine vogner for de som liker tre hjul ;)

Skrevet

Vi skal til USA i september og har planer om å kjøpe Mountain Buggy Terrain der - 3 hjuling med store hjul, hånd og fotbrems og bag til å bruke det første halvåret. Den koster 9000 i Norge inkl. hardbag og vi får den for 700 dollar - altså under 4000 kr i USA!!! Så da sparer vi jo nesten inn turen, hehe:)

Skrevet

Vi skal bruke opp igjen vogna til 10åringen. Ei kjempe god Simo bagvogn, var kjempefornøyd da og har brukt den til barn jeg har passet i tiden siden. Jeg bare elsker vogna mi:-D. Både pga plassen i den og den er kjempego å trille med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...