Klar39 Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter #176 Skrevet 10. oktober 2011 oj oj oj :-))))) Så spennende dette her blir!! Hvordan er formen din? Her går det med full fart frem igjen, med medisiner og positivt energi. Det blir en tur til Athen i neste uke, vet bare ikke helt hvilken dag det blir enda.Regner med dette blir klart om noen dager. Håper det blir innsett av blastocyst denne gang. Er veldig spent!
Håpefull38 Skrevet 10. oktober 2011 #177 Skrevet 10. oktober 2011 Det blir kjempespennede Klar39! Du får sikkert blastocyster denne gangen hvis du vil det. Håper virkelig det blir siste tur i det ærendet!!! Kvalmen blir verre og verre. I går var jeg kjempekvalm fra jeg stod opp og til langt utpå ettermiddagen. I dag var jeg ikke så kvalm da jeg stod opp, men den ble verre utover dagen. Blir skikkleig svimmel også når disse kvalmebølgene kommer, og da bør jeg ikke bevege meg brått. Har ikke hengt over doskåla enda, heldigvis!
Gjest Pippi9 Skrevet 10. oktober 2011 #178 Skrevet 10. oktober 2011 Herregud Håpefull - med de hcg-verdiene og de kraftige symptomene kanskje det er trillinger!!!! Oj-oj, det blir spennede om det kan sees på UL.... Du kliner jammen til ;-) Jeg har fått resultatet fra Serums patenterte test på menstruasjonsblod som avslører "hidden" klamydia og den var positiv.....shit! Har tatt både vanlig blodprøve og vevsprøve her hjemme, og begge var negative. Så nå blir jeg satt på antibiotikakur. Dette kan jo kanskje forklare hvorfor jeg aldri har lykkes på alle disse IVF-forsøkene selv om alt har sett så bra ut. Har sendt epost og spurt Penny om hva hun tror - blir nå også veldig i tvil om veien videre. Bør jeg revurdere nye forsøk med egne egg? Skal egentlig starte nedregulering om en uke.
lotte40 Skrevet 10. oktober 2011 #179 Skrevet 10. oktober 2011 Jøss, Håpefull da! Du kliner til..virkelig!! Hva synes du selv om evt trillinger? Litt skummelt eller bare lykke? Og du var heldig med timingen din med Serum og Penny. Håper jeg ikke må vente så altfor lenge. Går ganske for her med meg også. Jeg fikk svar på mail i helgen og Penny ba henne ringe hjem til henne søndag ettermiddag (!). For en fantastisk kvinne! Hun ville at jeg skulle ta prøve av menstruasjonsblodet mitt og komme ned til henne så hun kunne ta litt flere prøver. Bl.a nevnte hun "hidden" klamydia. Så jeg drar til Athen på fredag, har time lørdag morgen, og hvis de finner noe skal jeg inn igjen på søndag. Hun sa hun skulle klare å få en lege til å stille opp selv om søndag ikke var så populært. Pippi, vil en antibiotikakur ta klamydiaen? Jeg tenker om Penny skulle finne noe sånt på meg også. Håper at jeg også kan få vite litt om når jeg kan få gjennomført neste ivf når jeg treffer Penny. Håper før jul og helst i november
lotte40 Skrevet 10. oktober 2011 #180 Skrevet 10. oktober 2011 Klar39: vil du gi beskjed hvis du reiser til Athen denne helgen? Jeg har fly tilbake til Norge søndag kveld, og det hadde vært veldig hyggelig å treffe en "fra klubben"
Klar39 Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter #181 Skrevet 10. oktober 2011 Hei Lotte, Forstår at det går fort for deg også, spennende at du skal reise til Athen. Det blir nok ikke i helgen for meg, donoren min skal inn for sjekk igjen på onsdag og da skulle Penny ta en avgjørelse om når hun skal sette eggløsningsprøyte. Det betyr at egguttak blir tidligst på fredag. Hvis det blir bastocyst så blir det tidligst ET onsdag. Desverre, ellers hadde jeg gjerne møtt deg :-) Pippi: De fant "hidden" klamydia på meg også. Gikk på en 25 dagers kur i sommeren, og tar også AB gjennom forsøkene. Det ser ut at de fleste tar AB gjennom forsøkene uansett, for å være helt sikkert. Jeg har ikke testet igjen, men håper at alle disse AB kurer har tatt knekken på det som er av infeksjoner.
Gjest Pippi9 Skrevet 10. oktober 2011 #182 Skrevet 10. oktober 2011 Veldig rart dette at de har en test som avslører det som andre tester ikke "ser" - antibiotikaen skal ta knekken på ulumskhetene, jeg har også fått en 25 dagers kur. Fikk svar fra Penny og hun mener at klamydiaen er en svært sannsynlig årsak til alle mine misslykkede forsøk. Har googlet litt i kveld og der står det at det kan føre til tette eggledere men de er jo ikke i bruk ved IVF, så det må jo ha andre negative effekter...?Uansett, skal ringe Penny i morgen og få litt mer forklaring på problemet og andre bieffekter.
lotte40 Skrevet 10. oktober 2011 #183 Skrevet 10. oktober 2011 Hmmm, hvorfor i alle dager blir vi ikke testet for dette i Norge/Danmark? Kan jo ikke bare Penny som har skjønt det, liksom.. Nå er jeg spent på om det dukker opp noen ulumskheter hos meg også. Vet ikke om jeg ønsker at de finner noe eller ikke. Vel Klar, da ønsker jeg deg lykke til neste uke når det er din tur til Hellas Nå er det DIN tur!
Gjest Pippi9 Skrevet 10. oktober 2011 #184 Skrevet 10. oktober 2011 de har patent på denne dna testen i Hellas (Serum?) ettersom jeg forstår - har googlet enda litt mer (denne gangen på engelsk) og fant en del engelske damer som opplever det samme som oss.....og Penny hos Serum er hjernen bak. Fant også en annen liten artikkel om dette problemet og at det kan skape implantasjonsproblemer ikke bare tette eggledere. Så jeg har tillitt til at dette har noe for seg. For min egen del er det ialle fall for første gang noen som tar meg på alvor ifht de spørmålene jeg har stilt ifht hvorfor ingen av mine "flotte" egg/embryo har festet seg. Hittil har alle ment at min alder er årsaken, det er sikkert tildels rett, men kanskje forklaringen er mer sammensatt enn som så.
Isola71 Skrevet 10. oktober 2011 #185 Skrevet 10. oktober 2011 Hei Pippi, Jeg følger spent med på dere jentene på denne tråden. Og spesielt dette med antibiotika og hidden klamydia eller andre ulumskheter. Er det slik at hvem som helst kan ta kontakt med Penny for å få utført denne testen? Det hadde vært veldig interessant. Jeg har selv mange og fine egg, men problemer med å få dem til å feste seg. Den ene gangen jeg ble gravid gikk jeg på en kraftig penicillinkur mot urinveisinfeksjon og har lurt på om det kunne hatt positiv effekt...
Klar39 Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter #186 Skrevet 11. oktober 2011 Hei Isola. Det er en egen regning på denne testen, jeg betalt ca 100 euro. Send en mail til klinikken og hør om du bare kan ta denne testen og event. få en resept på AB. Du få refererer til at du har lest så mye om det av alle de norske jenter som drar til Serum om dagen :-). Jeg fikk raskt svar når de hadde mottatt denne blodprøve.
håpefull_prøver Skrevet 11. oktober 2011 #187 Skrevet 11. oktober 2011 Jeg synes det høres svært interessant ut med denne "gjemte" klamydian de finner hos Serum. Det er jo mange av dere som lykkes etter behandling av denne. Kan jeg spørre hvilken type antibiotika dere får for dette, og hva doseringen er?
Gjest Pippi9 Skrevet 11. oktober 2011 #188 Skrevet 11. oktober 2011 Det er vel ikke alle som har testet og blitt behandlet for klamydia, uansett så er det interessante funn. Har snakket med Penny i dag og hun mener jeg bør gjennomføre en hysteroscopy etter antibiotikakuren er fullført, og at jeg bør gjøre det i Athen siden hun mener at de ikke gjør det grundig nok i Norge! Viktig at alt arrvev blir fjernet. Videre sa hun at man ikke blir kvitt klamydiaen men demper den med antibiotika og fjerner altså arrvev med hysteroscopy. Ny runde med antibiotika når man går i gang med forsøket for å holde de aggressive ulumskhetene unna. Og da mente hun at jeg kunne gjøre et forsøk eller to med egne egg, altså ikke ED i første omgang :-) Blir både deppa og lettet av dette. Det er jo en lettelse å finne ut av problemet, men samtidig blir det enda mer venting..... Men kanskje nye muligheter med egen gener :-) Klar39: har du tatt hysteroscopy? Kan klamydiaen være en årsak til at EA forsøket ditt ble negativt? isola71: anbefaler deg å ta testen. Jeg sendte ned prøven i posten og fikk svar noen dager etterpå. Veldig ergelig å tenke på alle embryoene som antakeligvis har gått til grunne...... Og Svend som ikke har giddet å bruke en kalori ekstra på mine slimhinne bekymringer- argh!
LykkeligSomMamma Skrevet 11. oktober 2011 #189 Skrevet 11. oktober 2011 Hei Pippi og Serumjenter Jeg tok hysteroskopi i Athen i januar i år og angrer ikke på det. God sykehusopplevelse pluss de fant en hel haug som ingen har vurdert å se etter hverken i DK eller Norge- massivt arrvev blant annet. For første gang hadde jeg slimhinne på 11-12 første syklus etter mot 9 før. Ligger link i bloggen min til hysteroskopien der de kutter og ordner opp. Testet negativt på skjult klamydia (en kontroversiell test også brukt av en klinikk i usa om jeg husker rett, dr Toth) og på hysteroskopien vises infeksjoner som jordbærfarget vev i stedet for sunn rosa. Fikk klaff på første forsøk etter operasjonen. Lykke til alle sammen!
MissTaurus Skrevet 11. oktober 2011 #190 Skrevet 11. oktober 2011 Pippi; det var jo interessant informasjon fra Penny. Det er kanskje verdt å prøve egne egg først? Men, du får vel mer info etter en evt hysteroskopi. Hvis jeg skulle komme i en situasjon der jeg må starte med nytt forsøk, vil jeg gjøre det på Serum, ikke CFC! Veldig bra oppfølging. Fant noe infor på nettet der det står litt om at mer enn eggstokkene blir påvirket. Mulig du har lest det samme. http://www.cdc.gov/std/Chlamydia/STDFact-Chlamydia.htm Isola, vanlig penicillin virker ikke på Chlamydia. I Norge er det vanligst å bruke azitromyzin mot infeksjonen evt doxycyklin. Penny behandler lengre enn det som er vanlig for "mannen i gata".
Klar39 Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter #191 Skrevet 11. oktober 2011 Pippi; Jeg har ikke hatt hysteroskopi, men hvis jeg hadde fått beskjed om å gjøre det, hadde jeg absolutt gjort det i Athen. Jeg har hatt en lapraskopi i juni 2010. Der ble det fjernet en stor cyste og en eggleder. Dette kan helt sikkert ha noe med "hidden" klamydia å gjøre. Hva vet jeg. Synes det er veldig ergelig!! Tror ikke at det er bare "hidden" klamydia som er årsaken til at jeg ikke ble gravid denne gangen. Kan være forskjellige årsaker. Jeg vet bare ikke......Ikke alle blir gravid etter 1. forsøk trøster jeg meg med. Vil prøve å tenke positivt til neste forsøk. Jeg regnet faktisk med at Penny skulli gi meg beskjed om at jeg måtte ta en hystereskopi, men hun satt meg i gang på 2.forsøk med en gang etter mensen kom. Jeg velger å stole på henne. Hun mente at jeg hadde en like stor sjanse denne gangen også. Dette var helt hennes forslag, jeg spurte bare hva hun mente var best. Jeg liker ikke ventetiden så ble litt glad og ivrig med en gang. Men må ærlig si, at jeg tenker på det innemellom nå, var dette riktig? Er forholdende riktig i livmoren? Ufff..... Slimhinnen har alltid vært mellom 10 og 12. Jeg har også gitt opp egne egg. Hvis ikke det går nå, så må det bli hysteroskopi. Håper bare så inderlig at Penny har rett, og at alt vil gå bra på forsøk 2. Håpefull_Prøver: Jeg har tatt doxyclklin 200mg per dag, og noen dager byttes dette ut med 1000mg azitormax.
Håpefull38 Skrevet 11. oktober 2011 #192 Skrevet 11. oktober 2011 Pippi: Vær klar over at Penny er veldig rask med å anbefale hysteroscopi til alle. Hun sa til meg også at jeg burde gjøre det pga muskelknuten, at jeg burde få den fjernet. Jeg svarte henne med at den ikke kan fjernes fordi den sitter gjennom livmora og ikke oppå livmora. Både gynekologen min og CFC sa at den IKKE skulle fjernes, men det skjønte ikke Penny hvorfor. Jeg skrev bare til henne at ivf-legene har sagt at den ikke hindret graviditet og ikke skal fjernes, og så hørte jeg ikke mer snakk om den før jeg kom dit. Da sa hun selv at hun så at den ikke var til hinder. Gynekologen min sa at de i Hellas og store deler av USA er veldig raske med å utføre hysteroscopi og skal fjerne alt mulig, mens Danmark, Tsjekkia og hun selv mener det ikke er nødvendig. Hun mener også at sjansene for graviditet ikke alltid er de samme etterpå, fordi det blir arr etter operasjoner.
Isola71 Skrevet 12. oktober 2011 #193 Skrevet 12. oktober 2011 Sendte mail til Penny og fikk raskt svar. Hun mener det godt kan være en sammenheng mellom min graviditet og det faktum at jeg samtidig gikk på sterk antibiotika. Hun anbefaler meg å teste for hidden klamydia og ber meg vurdere en vannscanning (hysterosonogram). Mener å ha lest at noen av dere har tatt en slik vannscanning. Kan det gjøres privat i Norge, eller evt. ved CFC? Noen som vet? Dette er ganske spennende. Kanskje kommer det ikke noe ut av det, men føles godt å kunne sjekke ut evt. skjulte årsaker i stedet for å bare skylde på alderen som du sier, Pippi.
Håpefull38 Skrevet 12. oktober 2011 #194 Skrevet 12. oktober 2011 Nå har jeg fått vite hvor mange som befinner seg i magen min:-) Han fant 2 fostersekker, men den ene var litt sammensunket så han mente det ikke kom til å bli noe av den. Den andre så fin ut. Han syntes han kunne se noe øverst i sekken, men for tidlig å si noe mer. Skal tilbake igjen om 12 dager. Er 6 uker i dag. Har vært sinnsykt kvalm de siste dagene. I går klarte jeg så vidt å røre litt på meg utpå kvelden. Holdt på å spy flere ganger. Sover dårlig også, for hvis jeg snur meg på siden, så velter det seg i magen og jeg blir forferdelig kvalm. Bare å legge seg på ryggen igjen. Ganske greit akkurat nå. Blir kanskje litt lettere hvis det ene embryoet ikke produserer mer HCG. Blir spennede å se på neste ultralyd. Håper inderlig at en av dem har utviklet seg videre. Isola: Jeg tok en vannscanning på CFC da jeg var der i august. Det tok de 2400 d.kr for!!! Så be gynekologen din om å gjøre det, tror ikke det koster noe ekstra da. En av gyn jeg har vært hos har gjort det her. Det er kjapt gjort. De bare sprøyter litt vann inn gjennom et kateter for å se avgrensningene i livmora bedre. Sjekker om det er polypper.
Isola71 Skrevet 12. oktober 2011 #195 Skrevet 12. oktober 2011 Takk for tips, Håpefull. Jeg skal høre med gynekologen min. Og gratulerer så mye med fin fostersekk, det blir morsomt å følge med videre på utviklingen. Håper formen din blir bedre så du kan nyte situasjonen bedre.
lotte40 Skrevet 12. oktober 2011 #196 Skrevet 12. oktober 2011 Bra at du forklarte hva vannskanning går ut på Håpefull38. Har googlet det litt men fant ikke helt ut hva det gikk ut på. Skal ta en vannskanning når jeg kommer til Athen denne helgen. Jeg angrer litt på at jeg hoppet på ideen til Penny om å komme til Athen for å ta testene. Blir en temmelig dyr affære. Men hvis legen finner noe skal jeg jo ta en Hysteroscopy på søndagen så det er jo bra. Utrolig mye bra informasjon her de siste dagene. Om jeg ikke har vært overbevist om Serum før, så er jeg det i hvertfall nå! Er veldig spent på denne helgen må jeg si.
lotte40 Skrevet 12. oktober 2011 #197 Skrevet 12. oktober 2011 Ninna, jeg må mellomlande begge veier + at flytidene ikke er særlig optimale. Pluss temmelig dyrt. Dette kan sikkert skyldes at jeg bestilte bare en uke før reisen, men som oftest kan vi jo ikke bestille lenge før med hensyn til syklus osv. Ække lett dette her..
Gjest Pippi9 Skrevet 12. oktober 2011 #198 Skrevet 12. oktober 2011 Takk for gode råd Håpefull38 og gratulerer med minst en om bord! :-) du får ta kvalmen som et godt tegn... Jeg tok vannscanning her hjemme hos gyn i juni. Det er ikke store greiene og gjort på noen minutter. Ingen funn, men de ser nok ikke eventuelt arrvev, kun polypper eller tette eggledere. I utgangspunktet så sa Penny at vannscanningen min var undersøkelse god nok, men det var før den lumske klamydiaen ble avslørt. Så det er nok ikke slik at hun bare hopper rett på hysteroskopi. I mitt tilfelle tror jeg hysteroskopi kan være en gode idé for å sjekke og fjerne eventuelt arrvev. Men først en god dose med antibiotika. Lykke til Lotte40, blir spennende å høre hvordan det går.
Håpefull38 Skrevet 12. oktober 2011 #199 Skrevet 12. oktober 2011 Ninna og Lotte: Jeg dro til Athen med Swiss Air fra Oslo, det kostet ikke så mye.
enna :-) Skrevet 12. oktober 2011 #200 Skrevet 12. oktober 2011 Gratulerer med en flott fostersekk Håpefull! *Hurra* Blir spennende med ny UL, heier på begge to jeg ;-) God tur og lykke til Lotte40. Du er i gode hender hos Penny :-) klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå