Gå til innhold

Nytt lykke tråd for Hellas farerer (ED/EA) :-)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da kom planen :-D Skal starte opp på medisiner til uken og så er det bare å vente på hvordan man reagerer på de....og om donor kan levere også. Skal bli godt å bli kvitt bivirkningene fra nedreguleringen snart iallefall! Så jeg krysser fingre for gode nok slimhinner og ingen cyster ved scanningen etterhvert!

Så spennende med dere to som er klare for Athen snart:-) Ser ut som det kanskje blir tur dit for meg også! Kommer mest sannsynlig til å velge EA. Er vel det mest fornuftige. Hva slags medisiner bruker dere, og hva koster de? Hva er det som avgjør om man blir nedregulert eller ikke?

Forstår godt prosessen du nå går i gjennom vedr. ED/EA Håpefull. Tøft valg å ta!! Håper du lander på det om passer for deg...og at det blir bra.

Hører fra andre som bruker Serum at vi har ulik medisinering, at alt er individuelt tilpasset. Noe som igjen gjør at jeg føler jeg blir utrolig godt ivaretatt, så det også er sagt :-) Mine medisiner har ikke kostet så mye, tror jeg har brukt litt over 1000, men det er uten nedreguleringen og progestonstøtte. Penny sa at man kunne forvente å bruke 150-200 euro på medisiner ved EA.

Så langt det lar seg gjøre tror jeg de unngår nedregulering. Jeg måtte pga timing med donor...samt at det er bra for endometriosen. Og så tror jeg det hadde noe å si at de har hatt ferie i hele august og dermed starter litt på "nytt" igjen. Da blir nok timingen litt vanskeligere, i alle fall den første runden.

Og ja, nå kjenner jeg virkelig at spenningen stiger :-)))

Hei alle sammen :-)

Har fulgt med denne tråden i spenning og håper det er plass til enda en serum farer :-D

Hadde forsamtale og vannskanning med Penny i juli (dro rett etter et negativt forsøk ved en annen klinikk), og skal om ikke mange dagene reise nedover igjen for forsøk. Startet på medisiner 2 september og fikk mail fra Penny idag om at eggutak blir på mandag eller tirsdag og innsett mest sansynlig på torsdag *Hurra*

Klar39: Hvordan går det? Har du fått noen dato for innsett?

Diddy37: Spent på å høre hvordan det går med deg, heier på deg!

Håpefull38: Leit det ble negativt i august også, har fulgt med deg og håpet virkelig det var din tur. Lykke til med valget. Skulle det bli Serum så signer jeg Diddy37, en blir godt ivaretatt av Penny :-) Genuint opptatt av å få pasientene sine gravide (har hørt at hun blir veldig lei seg når noen tester negativt)

Pippi9: En stund siden du spurte men svarer alikevel. Eggdonoren min er polsk, Penny er opptatt av å matche mest mulig (ihvertfall om du skulle velge ED, Penny dro til og med frem et videokamera for å filme meg under forsamtalen!!)

De har noe skandinavisk donorsæd på klinikken eller en kan bestille selv fra Danmark.

Ha en flott kveld :-)

Hyggelig at du har kommet deg hit enna80 :-) Flott med "følge" og gode innspill!

Klar39; ønsker deg masse lykke til. Nærmer seg snart håper jeg!!

Selv startet jeg jo m medisin denne uken..og fikk skikkelig bivirkning!!En form for allergisk reaksjon iallefall, evt elveblest tror jeg med rødflammete og hovent ansikt og hals...og litt prikkete kropp også etterhvert. Måtte ta allergitabletter som heldigvis!! hjalp, og så har jeg måttet "luke" vekk et par av medisinene. Penny sier det ikke har noen betydning for disse medisinene var forbyggende og at sjansen for å lykkes fortsatt er like stor. Så da får jeg vel fortsette prosessen og krysse fingre og tær...for det trenger jeg visst ;-)

God helg ønskes alle som håper, venter, ruger og har lykkes :-)

Annonse

Hei enna :-)

Det ser ut at vi ligger helt likt. Jeg begynte på medisiner den 31 aug. Fikk mail fra Penny i går at det blir på egguttak på mandag eller tirsdag denne uken. Har ikke fått innsett dato enda. Jeg har en uke ferie og reiser til Athen til mandag og hjem på fredag. Sender deg en pm, kanskje vi kan ha ett lite treff i Athen?

Diddi37: Håper det går bra med deg?

Håpefull38: Lykke til med forberedelse, og håper du har fått beskjed fra Penny om veien videre?

Da fikk jeg mail fra Penny om at eggutak blir på tirsdag og innsett på fredag! *Hurra* Har endelig fått kjøpt flybilleter og fått booket hotell (President Hotel) , har avreise 15. og hjemreise 17.

Krysser det jeg har for at September blir en gullmåned for oss serum farere!

Klar39: Så moro at vi ligger helt likt, hadde vært veldig trivelig å møtes i Athen :-) Sender deg svar på pm.

Diddy37: Fotsetter å krysse fingene for deg, er helt sikker på at det blir tur på deg nå! Gravid skal du bli ;-) Har sendt deg pm på ønskebarn.

Ønsker alle Serum farere lykke til med forsøkene sine. Skal krysse fingre for dere alle.

Jeg var gjennom mitt forsøk i fjor høst og har nå en nydelig serumprinsesse på 2.5 mnd som ligger og sover søtt. Og til dere som lurer litt på matchinga Penny tar i forhold til donor og oss, så ser det ut som ho gjør en god match. Jeg får stadig høre at vesla ligner på meg, og ho er på dette stadiet også veldig lik sitt yngste søskenbarn :-D. Jeg har da polsk eggdonor og gresk sæddonor som har blå øyne/mørkeblondt hår og resultatet ble aldeles nydelig.

Gleder meg til å følge dere og lese om positive tester framover :-D

Så artig å se deg igjen her, enna! Selv om jeg skulle ønsket at det bare var et besøk du gjorde her inne! Nå håper jeg virkelig spiren(e) sitter!!! Så gøy at det er flere som holder på akkurat nå! Jeg har startet prosessen med backup- programmet. Sendte liste med donorønsker og bilder av meg selv på torsdag. Siden det har jeg sjekket mailen maaaange ganger for dag! Jeg fikk beskjed om at eggdonorene var fra øst-Europa og Hellas, mens alle sæddonorene var fra Hellas. Venter spent på svar om videre opplegg! Håper virkelig at jeg er i gang om ca 2 1/2 uke!

Skal dere ha vanlig eggdonasjon, eller bruker dere også backup-programmet? Noen som vet hvor Serum ligger i forhold til severdigheter? Prøvde å finne det på et kart, men fant det ikke. Greit å vite hvilket område klinikken ligger i slik at man får et hotell som ikke er så langt unna. Jeg har vært sykemeldt etter innsett ved ivf, og regner med jeg blir det denne gangen også. Tenkte derfor at jeg skulle være i Athen noen dager slik at jeg får sett byen når man først er der.

Kos deg med tulla, Merehei!! Koselig at du fortsatt følger litt med oss her inne!

Riktig god tur Klar39. Krysser fingrene for full klaff! :-)

Jeg tenker så det knaker for tiden. Eggdonor fra østblokkland høres ok ut, og hvis man kan få nordisk sæddonor. Skal ha samtale med CFC på mandag, får høre hva de sier også. Trodde forresten man dyrket frem blastocyster ved ED/EA, men det virker jo ikke slik for dere som skal i ilden nå til uka? Ulik praksis kanskje...

Annonse

Høres ut som du er litt mer åpen for ED/EA nå Pippi. Det eneste jeg fikk ut av Svend var: Jeg synes også du har større muligheter ved EA! Nå snakket ikke jeg med han på tlf, men bad om hans mening i en mail. Likevel synes jeg han kunne skrevet litt mer enn det! Jan ville ikke anbefale noe. Kom med den elendige statistikken, og sa at man måtte tenke på om man uansett ønsket et barn eller ønsket et barn med egne gener.

Jeg stusset også på at eggene blir dyrket i bare 3 dager. Er kanskje ED dere skal ha da? Ved EA står det på hjemmesiden deres at man er garantert 3 førsteklasses blastocyster, og det er man jo ikke garantert når de bare skal dyrkes i 3 dager. Eggene kan stoppe utviklingen før de blir blastocyster. Jeg skal ha EA, så jeg kommer til å passe på at det er blastocyster jeg får.

Så godt at du har bestemt deg Håpefull! Dette blir spennende!

Jeg heier på både deg og alle dere andre tøffe Athenfarere!

Tenk hvis det er dette som kan skaffe dere drømmebarna.... Det håper jeg:)

Jeg er i mål om under 2 uker, og unner dere det så veldig!

Lykke til med fødselen Klar som et egg! Endelig så har du snart knøttene i armene dine :-)

Håpefull38:

Jeg skifter mellom å gå for ED/EA eller ta ett forsøk til med egne egg allikevel. Skal diskutere dette i morgen tenkte jeg. Svend har på 'Spørg legen' nettopp svart en dame på 44 år at hennes sjanser er 10% om LH/FSH er under 10 og AMH er normal. Har tidligere i år spurt Svend om mine sjanser og da sa han 10-15%. Har ikke målt LH/FSH på to år men i 2009 var begge 4, så kan ikke tenke meg annet enn at de fortsatt er under 10. AMH har jeg aldri målt. Det er jo en litt annen statistikk enn det Jan kom med, tipper den tar med alle tilfeller. iflg. denne statistikken så burde jeg jo ha lykkes nå, men kan jo ha vært maks uheldig..... eller så er det andre ting som spiller inn selv om jeg ble spontant gravid for tre år siden. Vingler veldig akkurat nå.....

Hyggelig å se så mange Athen og Serumfarere :) Håper dere blir like fornøyde som oss.

Man får 3 blastocyster om man ønsker det. vet penny er glad i tredagers egg og mener eggene trives best i livmoren. vi insisterte på blastocyster og fikk det. vi hadde EA fra back up programmet, befruktet med sæd vi bestilte fra cryos selv.

Lykke til :)

Takk for det, Klar som et egg! Jeg skjønner nå at det er to med ditt nick inne på forumet! Jeg var innom 3. trimester og så Klar som et egg skulle få satt i gang fødsel med tvillinger før helga, og jeg regnet med det var deg!! La igjen en lykke til- hilsen der, he he! Men ikke lenge igjen på deg nå da! Kan vel skje når som helst. Spennende!!!

Pippi: Jeg var også veldig vinglete på hva jeg ville. På formiddagen en dag var jeg veldig sikker på at det ble EA, på kvelden ble jeg plutselig helt sikker på at det ble ett forsøk til med egne egg!! Har hatt 3 ferskforsøk og ett frys etter aborten for 1 år siden(i går), så jeg tenkte at jeg skulle ta en 3-pk til. Gynekologen min anbefalte EA, en kjent gynekolog i Tsjekkia anbefalte meg EA/ED for jeg hadde veldig små sjanser for å lykkes. I tillegg har Jan egentlig indirekte anbefalt EA/ED, Svend også selv om han ikke sa så mye. Ingen av dem har sagt at jeg har en god sjanse for å bli gravid med egne egg. Det sa de til meg for et par forsøk siden at jeg hadde. Søstrene mine syntes også at jeg skulle gå for EA siden sjansene er så mye større. Selv om hodet mitt egentlig ville ha ett nytt ivf, så prøvde jeg å tenke på hva de forskjellige hadde sagt. Etter at jeg fikk den ene setningen fra Svend, fant jeg ut at jeg går for EA. Selv om jeg tror jeg til slutt hadde lyktes med egne egg, så vet man ikke hvor mange forsøk til man hadde trengt. Så jeg tenkte også litt på økonomi, hva jeg har brukt på alle forsøkene. Fant ut at jeg måtte øke mine sjanser. Vil jo gjerne bli gravid NÅ! Fikk et råd av gynekologen min om å skrive opp positive og negative sider ved ivf og EA. Da så jeg egentlig ganske klart at det for meg var mye flere positive sider ved EA enn ved ivf. Da jeg først begynte mailingen med Serum, så ble jeg så oppslukt i dette at jeg tenker ikke så mye lengre på at det ikke er mine egg som skal settes inn. Kjenner det kribler veldig og venter bare på å komme i gang:-) Lykke til med valget! Jeg brukte nok 1 1/2 uke på å bestemme meg.

Hei håpefull:) har termin om 10 uker. Tida går langsomt og fort til samme tid. Litt uvirkelig rett og slett.

Kjenner meg igjen i det du skriver, og i ettertid ble det en lettelse å gå for EA. Det ble så mye lettere ettersom med EA ville vi i det minste vite at det var topp embryo som ble satt inn (mine egg var dårlige). Nå tenker vi lite på at dette er EA, først og fremst er det babyen vår uabsrtt hvor egget kom fra. tror og penny matcher bra, eggdonoren vår likner på kona i egenskaper, hårfarge etc.

Håper dere lykkes på første forsøk hele gjengen :)

HJELP!!!

Jeg ble helt satt ut nå! Sjekket mailen min, og der lå det mail fra Penny! Hun sier vi allerede kan sette inn embryo i neste uke!!!! Jeg har eggløsning i disse dager, og Penny sier jeg kan sette inn i naturlig syklus i 3-6 dager etter eggløsning. Må få tatt en scanning og noen blodprøver først for å se at progesteron, østrogen og slimhinna er ok. Må bare hive meg rundt i morgen å se om jeg får ordnet dette. Kanskje vi treffes i Hellas enna og Klar39!!!

Jasså, så vi er flere som er klare som egg;)

Nei, jeg er ikke på 3.semester-forumet, så det var ikke meg!

Men jeg blir kanskje satt igang til uka, jenta har plutselig flatet ut i vekst, mens bror er stor. Skal få vurdert imorgen om hun har det bra der inne, eller om hun får det bedre hvis hun kommer ut:)

Her går det unna Håpefull :-) Så utrolig spennende, og så morsomt at vi er mange som ligger kanske så likt :-) Sender deg PM, så må du bare ta kontakt hvis du kommer til Athen denne uken. Jeg er nesten ferdig pakket nå og drar i morgen, er i Athen helt til fredag kl. 1330 :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...